کد خبر : 9690
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مهر 1402 - 8:49

عضو خبرگان رهبری:

باید برای ظهور امام زمان(عج) خود را تربیت کنیم

باید برای ظهور امام زمان(عج) خود را تربیت کنیم
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باید در زمان غیبت امام‌زمان از نائب او اطاعت کنیم، گفت: باید خود را برای خدمت به امام‌زمان (عج) بعد از ظهور تربیت کنیم.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ نخستین روز امامت امام‌زمان (عج) نهم ربیع‌الاول است، این روز شروع دوره‌ای مهم در تاریخ شیعه به‌حساب می‌آید، برخی، نهم ربیع‌الاول را غدیر دیگر به‌حساب می‌آورند، زیرا جانشینی برای ادامه ولایت و امامت انتخاب می‌شود.
در این روز با خواندن دعا‌ها و روایات به‌خصوص خواندن دعای عهد با امام عصر خویش پیمان ببندیم و اطاعت از اصول ایشان را در مسیر زندگی خود قرار دهیم، ولایت امام‌زمان (عج) یکی از اصلی‌ترین ارکان دین است و ایشان سرپرست و رهبر جامعه اسلامی است.
روز شهادت امام حسن عسگری
در روز جمعه، هشتم ربیع‌الاول سال ۲۶۰ هـ. ق امام حسن عسکری (ع) به شهادت رسیدند. این امام بزرگوار بر اثر زهر کشنده معتمد، خلیفه وقت عباسی جان به جان‌آفرین تسلیم نمودند. این خبر ناگوار در شهر سامرا پیچید و در پی آن مردم به خانه حضرت رفتند.
در شهر سامرا قیامتی برپا شد و همه مردمی که از خلیفه عباسی و دولت او هراس داشتند و محبت خود را نسبت به امام حسن عسکری (ع) نشان نمی‌دادند، در آن روز گریه‌کنان به منزل امام حسن عسکری (ع) رفتند.
بعد از شهادت این امام بزرگوار، تشییع‌جنازه ایشان در سامرا برگزار شد و همه مردم شهر از فضایل امام می‌گفتند. شخصی به نام عُثمان بن سعید عَمْری که از یاران نزدیک امام هادی (ع)، امام حسن عسکری (ع) و حضرت مهدی (عج) بود، ایشان را غسل و کفن نمود.
در تشییع‌جنازه امام، “جعفر” برادر امام حسن عسکری (ع) قصد شروع نماز بر جنازه داشت که کودکی نزد او رفت و گفت: “ای عمو! عقب بایست، من شایسته ترم که بر جنازه پدرم نماز بخوانم. ” آن کودک کسی جز حضرت مهدی (عج)، تنها فرزند امام حسن عسکری (ع) نبود. آن روز حضرت مهدی (عج) بر جنازه پدر بزرگوارشان نماز خواندند و بعد از دفن ایشان وارد منزل شدند. از آن روز به بعد کسی آن کودک را ندید و در هیچ جمعی حضور پیدا نکرد.
باید برای ظهور امام‌زمان (عج) خود را تربیت کنیم
از همین رو آیت‌الله سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک فرارسیدن نهم ربیع‌الاول آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عج)، با اشاره به وظایف منتظران حضرت مهدی (عج) در عصر کنونی، اظهار داشت: در زمان حیات پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) همه موظف به تبعیت از آنها هستند و در دوران غیبت حضرت مهدی (عج)، نمایندگان او حاضر هستند پس ولی‌فقیه نماینده عام بقیه الاعظم (عج) در عصر کنونی است.
وی با اشاره به اینکه سخن ولی‌فقیه سخن امام است، خاطرنشان کرد: در عصر کنونی که امام‌زمان (عج) در غیب هستند و ما او را نمی‌بینیم باید از نماینده او یعنی ولی‌فقیه زمان تبعیت کنیم.
عضو خبرگان رهبری افزود: همان دلیلی که می‌گوید بر پیامبر لازم است حجت بعد از خود را تعیین نماید، همان دلیل می‌گوید در زمان غیبت بر امام عصر (عجل‌الله تعالى فرجه الشریف) لازم است برای مردم رهبری بگذارد که مردم در موضوعات و امورات دین به انحراف نروند .
وی تأکید کرد: کلام امام همان کلام پیامبر (ص) است که فرمود بر عوام واجب است که از اینها تبعیت کنند اینها حجت ما هستند، آن کسی که رهبری را به دست گرفته است کسی که نیابت را دارد بایستی ما تابع او باشیم و تبعیت از او در واقع تبعیت از امام است، این ملاک زمان غیبت برای منتظران است.
آیت‌الله توکل با اشاره به وظیفه منتظران در عصر غیبت، ابراز داشت: نسل جوان باید خود را به‌گونه‌ای تربیت کنند که هنگام ظهور امام‌زمان (عج) آماده خدمت باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.