کد خبر : 6021
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 تیر 1402 - 12:59

عضو خبرگان رهبری:

حقوق بشر آمریکایی فقط برای تحقق اهداف خود آمریکا است

حقوق بشر آمریکایی فقط برای تحقق اهداف خود آمریکا است
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آمریکا برای فریب ملت‌ها از واژه‌های آزادی و حقوق بشر استفاده می‌کند، گفت: حقوق بشر آمریکایی فقط برای تحقق اهداف خود آمریکا و سوءاستفاده از ملت‌ها است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ آیت‌الله علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به حقوق بشر آمریکایی، اظهار داشت: اصولاً مستکبرین و چپاولگران عالم برای رسیدن به اهداف و مقاصد پلید خود راه‌هایی از زور و قلدری گرفته تا مکر و حیله را طی می‌کنند.

وی ادامه داد: همه این راه‌ها را طی می‌کنند تا به ذخایر کشورها بخصوص کشورهای جهان سوم و الخصوص مسلمانان برسند. آنها می‌خواهند ذخایر و معادن و ثروت‌های خدادادی را از آنها بگیرند.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: یکی از واژه‌هایی که در فریب افراد بسیار استفاده می‌شود کلمه آزادی است. کلمه آزاد بودن مردم و ملت‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین یکی دیگر از عناوین که از طریق آن مردم و ملت‌ها را فریب می‌دهند مسئله حقوق بشر است. آمریکا یکی از مستکبرین عالم است که ظلم‌ها و ستم‌ها و جنایت‌های بسیار را در دنیا انجام داده است تا ملت‌ها را از بین ببرد و یا آنها را زیرسلطه خود ببرد و سرمایه‌های آن‌ها را چپاول کند.

آیت‌الله اسلامی افزود: آمریکا برای اینکه ملت‌ها را گول بزند و فریب بدهد از این واژه‌ها استفاده می‌کند. در جنگ عراق اعلام کردند که ما می‌خواهیم برای عراقی‌ها آزادی بیاوریم و حقوق بشر را برای آنها زنده کنیم. بیست سال در افغانستان افراد را کشتند، معادن را غارت کردند؛ همین حالا در سوریه تانکرهای نفتی است که از طریق آمریکا به غارت می‌رود به اسم آزادی و حقوق بشر.

وی اضافه کرد: آمریکا دم از حقوق بشر می‌زند تا بر اساس حقوق بشر که برای سوءاستفاده و منافع خود است مردم و ملت‌ها را فریب دهد و به اهداف خود برسد.

این استاد حوزه ادامه داد: ایران در مقابل آمریکا قبل از انقلاب یک برده‌ای بیش نبود و همه چیز و ثروت ایران مورد طمع آمریکا و انگلیس بوده است؛ اما امروز این گونه نیست.

وی با اشاره به برخی جنایات آمریکا به طور مستقیم و غیرمستقیم در ایران، گفت: سوءقصد و ترور نافرجام به جان رهبر معظم انقلاب توسط گروه تروریستی فرقان که توسط آمریکایی‌ها در ۶ تیر سال ۱۳۶۰ صورت گرفت.

آیت‌الله اسلامی ادامه داد:   بمب‌گذاری و انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی توسط منافقین در ۶ تیر ۱۳۶۰ همچنین بمباران شیمیایی سردشت توسط صدام در هفتم تیر سال ۱۳۶۶ و ترور شهید آیت‌الله صدوقی، ترور رئیس زندان اوین و شلیک موشک از ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در سال ۱۳۶۷ که از در همه این اتفاقات آمریکا نقش داشته است.

وی بیان کرد: حقوق بشر آمریکایی در این چند مورد جنایت‌های او به‌وضوح مشخص است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.