کد خبر : 11861
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آذر 1402 - 9:40

مدرسه استثنایی «هادی فخار قمی» در قم افتتاح شد

مدرسه استثنایی «هادی فخار قمی» در قم افتتاح شد
مدرسه استثنایی «هادی فخار قمی» در قالب افتتاح متمرکز ۸ مدرسه استثنایی در پنج استان کشور افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  احمدرضا اجتهادی در حاشیه آئین افتتاحیه مدرسه خیری استثنایی هادی فخار قمی در قالب افتتاح متمرکز هشت مدرسه استثنایی در پنج استان کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه عملیات اجرایی مدرسه خیری استثنایی هادی فخار قمی در خیابان شهید کلهری قم از زمستان سال ۱۳۹۸ و از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی ملی آغاز شد خاطرنشان کرد: این مدرسه در آذرماه سال گذشته تکمیل و موفق به پذیرش دانش‌آموزان عزیز در سال تحصیلی جدید شد.

 وی افزود: دبستان استثنایی هادی فخار قمی به‌عنوان یک مرکز سنجش، آموزش، توان‌بخشی و مداخله بهنگام در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۸۱ مترمربع و در زیربنایی به وسعت یک هزار و ۴۲۴ مترمربع در چهارطبقه تحویل اداره کل آموزش‌وپرورش استان شده است.

 مدیرکل نوسازی مدارس استان همچنین یادآور شد: این دبستان، شش کلاس درس، ۲۱ اتاق توان‌بخشی، درمانی، اداری و کارگاهی و همچنین نمازخانه‌ای به مساحت ۴۵ مترمربع دارد، ضمن آنکه برخوردار از فضاهای جانبی نیز هست.

 اجتهادی با تقدیر از خانواده مرحوم حاج عباسعلی علی محمد بیگ به‌عنوان بانی زمین این مدرسه و همچنین مهندس علیرضا خرمی روز به‌عنوان بانی بنای مدرسه گفت: استان قم در حال حاضر ۲۴ مدرسه برای دانش‌آموزان نیازمند خدمات ویژه دارد که امیدواریم با همراهی بیشتر همه فعالان و دلسوزان این عرصه، شاهد نوسازی و توسعه بیشتر این مدارس باشیم.

 لذت مدرسه‌سازی برای دانش‌آموزان نیازمند خدمات ویژه، مضاعف است

مؤسس انجمن خیرین حامیان دانش‌آموزان استثنایی کشور تصریح کرد: تردیدی نیست که پروردگار متعال، نظر عنایت ویژه‌ای به خیرین مدرسه‌سازی که برای دانش‌آموزان نیازمند خدمات ویژه مدرسه می‌سازند دارد.

 هاشم سلیمی آشتیانی مؤسس انجمن خیرین حامیان دانش‌آموزان استثنایی کشور نیز در این مراسم با اشاره روایتی از حضرت مولا امیرالمؤمنین (ع) گفت: بر اساس این روایت، انسان‌ها در دنیا یا اهل فروش‌اند و یا اهل خرید و البته چه زیباست که این خرید یا فروش، در راه کسب رضای الهی باشد.

 وی با تأکید که فرصت‌های دنیا زودگذر است و باید آنها را درک کرد و مغتنم شمرد اضافه کرد: نباید فراموش کرد که ناگهان چقدر زود دیر می‌شود.

 مؤسس انجمن خیرین حامیان دانش‌آموزان استثنایی کشور سپس مخاطبان خود را به این جمله توجه داد که «هر که از پول بگذرد، می‌تواند از پُل نیز عبور کند».

 وی افزود: همه بدانیم اگر کسی برای‌خدا خرج کند، خداوند نیز برای او ضرب می‌کند و همه چیز چندبرابر می‌شود.

 سلیمی آشتیانی همچنین خاطرنشان کرد: شیرینی و لذت عرصه مدرسه‌سازی تا آن جاست که هرکه وارد این عرصه شده، هیچ‌گاه از آن خارج نمی‌شود.

 مؤسس انجمن خیرین حامیان دانش‌آموزان استثنایی کشور در ادامه با اشاره به آمار ۱۲۰ هزار دانش‌آموز استثنایی در کشور ادامه داد: تردیدی نیست که پروردگار متعال به خیرین فعال در عرصه مدرسه‌سازی برای دانش‌آموزان نیازمند خدمات ویژه، عنایت ویژه‌ای خواهد داشت.

 سلیمی آشتیانی با بیان اینکه همه انسان‌ها در بین دو اجبار تولد و مرگ خود زندگی می‌کنند یادآور شد: البته در بین این دو اجبار، همه مختارند تا نوع زندگی خود را انتخاب کنند و چه خوب که همه بتوانند از این امتحان الهی سربلند بیرون بیایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.