کد خبر : 997
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 دی 1401 - 18:43

پیشرفت ۲۵ درصدی صحن امام محمدباقر(ع) در کاظمین

پیشرفت ۲۵ درصدی صحن امام محمدباقر(ع) در کاظمین
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، در دیدار تولیت آستان مقدس بانوی کرامت، گفت: با هدایا و نذورات مردم خیراندیش قم تا کنون ۲۵ درصد از صحن امام محمد باقر علیه السلام در کاظمین ساخته شده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛رضا حافظی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در جلسه هیئت امنای ستاد توسعه و بازسازی عتبات با اعلام این خبر گفت: ۹ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان مجموع تعهدات استان برای بازسازی و ساخت صحن امام محمد باقر علیه السلام در سال جاری است و امیدواریم تا پایان سال ۷۵ تا ۸۰ درصد از این تعهدات محقق شود.

وی افزود: با جمع آوری بیش از ۴ میلیارد تومان هدایا و نذورات توسط مردم خیراندیش استان تاکنون ۲۵ درصد از صحن امام محمد باقر علیه السلام در کاظمین ساخته شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان با اشاره به ارتقای جایگاه استان در بازسازی عتبات عالیات، گفت: استان قم در سال ۱۴۰۰ در جایگاه نوزدهم کشور در بازسازی عتبات عالیات قرار داشت، اما با افزایش هدایا و نذورات مردم اکنون در جایگاه دهم قرار گرفته است.

وی در ادامه به فعالیت ۱۴۶ موکب از طرف استان قم در همایش عظیم پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: موکب‌های استان در بخش‌های مختلف جمله اسکان، پذیرایی، امور فرهنگی و تبلیغی به زائران خدمت رسانی می‌کردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان با اشاره به ارائه خدمات رفاهی به ارزش ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان توسط موکب‌های استان در مراسم پیاده روی اربعین گذشته، گفت: موکب‌های استان ۸۷۹ باب تاسیسات بهداشتی در مسیر کاروان‌های زیارتی اربعین احداث کردند و همچنین ۳۷۷ وسیله نقلیه نیز از قم برای برگزاری هرچه بهتر مراسم به عراق اعزام شدند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نیز در این جلسه بر مردمی سازی هرچه بیشتر بازسازی عتبات عالیات تاکید کرد و گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات با ایجاد پایگاه‌های مردمی نسبت به جمع‌آوری نذورات اقدام کنند.

آیت الله سعیدی گفت: همه باید به نوبه خود در بازسازی عتبات عالیات حضوری فعال داشته باشند و زمینه مشارکت هر چه بیشتر مردم را در این گونه فعالیت‌ها فراهم کنند.

وی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، گفت: باید تلاش کنیم تا معرفت و شناخت مردم نسبت به معارف اهل بیت علیهم السلام افزایش یابد و در امور مهم و اثرگذاری همچون بازسازی عتبات و عالیات مشارکت داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.