کد خبر : 6940
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1402 - 8:41

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم:

برخی مناطق قم از لحاظ فضای سبز شهری به شدت فقیر است

برخی مناطق قم از لحاظ فضای سبز شهری به شدت فقیر است
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: برخی مناطق این استان از نظر فضای سبز شهری به شدت فقیر است و با استانداردها فاصله زیادی دارد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ محمد حسین بازگیر به آلودگی هوا در روزهای اخیر در استان قم اشاره و بیان کرد: توسعه و افزایش فضای سبز، راهکار مناسبی برای مقابله با هرگونه آلودگی هوا خواهد بود.

وی بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی در ایجاد و گسترش فضای سبز در این استان تاکید و اضافه کرد: در راستای توسعه سرانه فضای سبز و ایجاد آرامش اجتماعی در بین شهروندان عملیات اجرایی ساخت بوستان باید در دستورکار مدیران بخش‌های مختلف قرار گیرد و برنامه‌ها و پروژه‌های فضای سبز باید با توجه به اقلیم منطقه و اولویت قرار دادن مدیریت آب برنامه‌ریزی‌ شود.

بازگیر با اشاره به اهمیت افزایش سرانه فضای سبز، خاطرنشان کرد: افزایش فضای سبز به منظور کاستن از آلایندگی‌های موجود در هوا امری ضروری است و میزان فضای سبز از جمله مهمترین عوامل کاهنده آلایندگی هواست.

وی گفت: ایجاد تعادل در میزان اکسیژن موجود در هوا و جذب ذرات معلق هوا از جمله مهمترین آثار فضای سبز در کاهش آلودگی است.

قم جز هشت کلان شهر آلوده کشور است
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم ادامه داد:‌ کالبد شهری و کانون زندگی انسان‌ها برای حفظ پایداری خود نیازمند فضاهای سبز بوده تا هم از جنبه روانی و هم محیط زیستی مشکلی برای ساکنان شهر ایجاد نشود.

به گفته وی یکی از مشکلات جدی شهرهای پرجمعیت فقر فضای سبز و پارک‌هاست و استان قم نیز از این امر مستثنی نیست.

وی گفت: ستاد ملی گرد وغبار برای دستگاه‌های مختلف تکلیف‌هایی را در این زمینه مشخص کرده‌است که برای مردم پیامدهای مثبتی دارد.

بازگیر با اشاره به اینکه قم جزء هشت کلان شهر آلوده کشور است، ادامه داد: دستگاه‌های متولی از جمله اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری از جمله اداراتی هستند که برای آنها وظایفی از جمله توسعه فضای سبز مشخص شده‌است که اقدامات مناسبی نیز صورت گرفته است اما تا وضعیت مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

با ۹۰ درصد تغییر کاربری‌های فضای سبز در قم موافقت شده‌است
وی اضافه کرد: برای هر نفر ۱۵ متر سرانه فضای سبز تعریف شده‌است که در شهر قم این رقم مطلوب است اما از نظر توزیع در برخی مناطق به شدت نامطلوب است.

وی از تغییر کاربری‌های فضای سبز در قم به شدت شکایت کرد و گفت: از سال ۹۵ تا کنون با ۹۰ درصد تغییر کاربری‌های فضای سبز در این استان موافقت شده‌است.

به بازگیر هشت مورد نیز در حال بررسی به منظور تغییر کاربری می‌باشد.

وی دربخش دیگری از سخنان خود نیز بیان کرد: اداره‌کل حفاظت محیط زیست قم تنها استانی است که اداره زیر مجموعه خود ندارد و باید دستگاه‌های متولی دراین زمینه مساعدت داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.