کد خبر : 8571
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهریور 1402 - 18:20

آیت الله اعرافی :

فرار مغزها و نخبگان بسیار نگران کننده است

فرار مغزها و نخبگان بسیار نگران کننده است
مدیرحوزه‌های علمیه گفت:دانشگاه‌ها بایدبه نخبگان وحرکت‌های دانش بنیانی اهمیت دهندومتأسفانه فرار نخبگان و مغزها بسیار نگران کننده است که بایدبا فراهم کردن شرایط مناسب مانع این اقدام شویم.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار با مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و سلامت، اظهار کرد: پزشکی در عقل سلیم و در منابع دینی از علوم شریفه است.

وی با اشاره به اینکه خدمت پزشکان به جامعه، جزو بالاترین خدمات است، مطرح کرد: شرافت علم و دانش حوزه علوم پزشکی وظایفی را برای همه افرادی که دریافت کننده این خدمت هستند، تولید می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه جامعه باید قدردان خدمات پزشکی باشد، عنوان کرد: این شرافت حوزه پزشکی وظیفه حساسی را برای خود پزشکان نیز تولید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جامعه پزشکی در دوران کرونا آزمایش خود را به خوبی پس دادند، خاطرنشان کرد: پزشکان در دوران کرونا توانستند در عرصه خدمت به مردم درخشان ظاهر شوند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه ورود غیر متخصصانه در حوزه پزشکی نباید رقم بخورد، تصریح کرد: خود جامعه پزشکی نیز باید نسبت به این موضوع حساسیت لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پزشکی باید به دنبال دانش، علم، مهارت، فرهنگی و دینی باشیم، یادآور شد: باید به دنبال پیشبرد تمام این ابعاد در کنار یکدیگر باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه تمام دانشگاه‌ها باید به نخبگان و حرکت‌های دانش بنیانی اهمیت بسیاری دهند، ابراز کرد: متأسفانه فرار نخبگان و مغزها بسیار نگران کننده است که باید با فراهم کردن شرایط مناسب مانع این اقدام شویم.

وی با اشاره به اینکه دولت نیز باید در این مسیر کمک لازم را داشته باشد، بیان کرد: در برنامه هفتم نیز به حوزه نخبگانی، دانش بنیانی و حفظ سرمایه‌های فکری و استعدادی کشور توجه شده است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه رضایت مخاطبین بسیار مهم است، اظهار داشت: باید در خدمت‌رسانی به رعایت حال مستضعفین و سالمندان نیز توجه ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه باید به قشر ضعیف جامعه توجه بیش‌تری شود، مطرح کرد: انتظاری که از قم می‌رود سرآمدی در تمام حوزه‌های پزشکی و سلامت فرهنگی و معنوی است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه به موضوع جمعیت و جوانی جمعیت نیز باید توجه ویژه شود، عنوان کرد: تلاش ما باید بر این باشد که قم به قطبی برای تمام دنیا تبدیل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.