کد خبر : 9683
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مهر 1402 - 16:10

دسته عزای شهادت امام حسن عسکری با حضور آیت‌الله وحید خراسانی در قم برپا شد

دسته عزای شهادت امام حسن عسکری با حضور آیت‌الله وحید خراسانی در قم برپا شد
همزمان با سالروز شهادت جانسوز یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام حسن عسکری(ع) آیین عزاداری و برپایی دسته سینه زنی روز یکشنبه با حضور آیت‌الله حسین وحید خراسانی در فاطمیه حضرت ولی عصر(عج) قم برگزار شد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ در این آیین پس از قرائت زیارت آل یاسین و ذکر مصیبت، یکی از استادان حوزه علمیه قم، طی سخنانی با ذکر این نکته که گناه باعث ایجاد شک و تردید در مورد وجود مقدس امام زمان(عج) می‌شود اظهار داشت: باید از مطالعه کتاب و یا صفحه‌ای در فضای مجازی که مطالب شبهه‌افکنانه‌ای را منتشر می‌کند، پرهیز کنیم.

حجت‌الاسلام سید رضا هاشمی گلپایگانی همچنین با بیان اینکه دعا برای تعجیل در ظهور مهدی موعود انسان را از هلاکت نجات می‌دهد گفت: به فرموده امام حسن عسکری کسی از ضلالت و گمراهی نجات پیدا نمی‌کند، جز اینکه بر اعتقاد به امامت مهدی ثابت قدم باشد.

استاد حوزه علمیه قم اهمیت مراقبت از مرزهای عقاید را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: ترویج اخلاق و احکام اسلامی از اصلی‌ترین وظایف و مسئولیت‌های پیروان راستین و واقعی اهل‌بیت(ع) به شمار می‌آید.

سوگواران حاضر در این آیین، با زمزمه دعای فرج امام عصر، و با نوای حزن‌انگیز یاحسین، مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی همگام با مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت الله وحید خراسانی برای عرض تسلیت به حضرت معصومه‌(س) به سمت حرم بانوی کرامت حرکت کردند.

امام حسن عسکری(ع) درسال ۲۳۲ هجری قمری در خانه امام هادی(ع) دهمین پیشوای شیعیان و بانو حدیثه در شهر مدینه متولد شد.

کنیه این امام همام ابومحمد و دارای القابی مانند هادی، خالص، زکی، سراج و تقی بود و از آنجا که امام را در محله عسکر که محل سکونت سپاهیان ترک عباسی بود، زندانی کردند به آن حضرت، عسکری نیز می‌گویند.

امام یازدهم شیعیان به مدت حدود ۶ سال در عصر حکومت خلفای عباسی امامت کرد که در این فضای خفقان و استبداد، همواره با تدبیر و درایت در برابر حاکمان ظالم عباسی، ایستادگی کرد این در حالی است که ظالمان برای جلوگیری از ارتباط شیعیان با این امام بزرگوار، ایشان را به مدت سه سال زندانی کردند.

امام حسن عسکری(ع) در روز هشتم ربیع‌الاول سال ۲۶۰ هجری قمری با زهر معتمد عباسی به شهادت رسید و مزار مطهر این امام همام در سامرا کنار مرقد مطهر پدرش امام هادی(ع) است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.