کد خبر : 8065
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1402 - 11:16

عضو خبرگان رهبری:

باید از محرم درس ایمان و امید را یاد بگیریم

باید از محرم درس ایمان و امید را یاد بگیریم
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دشمنان نتوانستند حضور مردم در مراسم عزاداری امام حسین (ع) را کم‌رنگ کنند، گفت: عبرت‌ها و درس‌‍‌های عاشورا بسیار زیاد است و ما باید در هر زمان و مکان در سطح زندگی خانوادگی، اجتماعی و شهری به عبرت‌ها و درس‌های عاشورا توجه کنیم.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ آیت‌الله عباس کعبی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی با اشاره به رشادت‌های حضرت زینب (س) در ماندگاری نهضت عاشورا، اظهار داشت: اقامه عزای امام حسین (ع) در جهت الگوگیری از نهضت حسینی و احیای نهضت حسینی است.

وی ادامه داد: حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا توانستند ضعف را به قدرت و تهدید را به فرصت تبدیل کنند و مدیریت بحران عالی و امیدآفرین داشته باشند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ما باید از عاشورا درس ایمان و امید را یاد بگیریم، گفت: عبرت‌ها و درس‌‍‌های عاشورا بسیار زیاد است و ما هر زمان و مکان در سطح زندگی خانوادگی، اجتماعی و زندگی شهری معاصر و منطقه‌ای و جهانی می‌توانیم به عبرت‌ها و درس‌های عاشورا توجه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ نهضت حسینی اقتضا می‌کند ما از ذلت و پستی فاصله بگیریم. اوج ذلت و ریشه‌ پستی همانا جهل، فقر، فساد، تبعیض و تحقیر اجتماعی است و به‌عنوان درسی که از نهضت حسینی آموختیم، باید با اینها مبارزه کنیم.

آیت‌الله کعبی با اشاره به عزاداری‌های امسال عزاداران حسینی در سراسر کشور، گفت: ملت ایران بر پایه عشق حسینی و وفاداری به مکتب اهل‌بیت (ع) و با درک عمق مکتب عاشورا در طول تاریخ همواره هیچ‌کسی نتوانسته است ملت ایران را از احیای شعائر حسینی دور کند.

وی تأکید کرد: امسال هم مانند سال‌های قبل در خصوص عزاداری‌ها و عزاداری برای امام حسین (ع) هجمه‌های بسیاری وارد شد و دشمن به دنبال کم‌رنگ کردم حضور مردم در مراسم عزاداری برای سید و سالار شهیدان بودند.

عضو جامعه مدرسین ابراز داشت: امسال دشمنان به دنبال تحریم عزاداری‌ها بودند و در این راه بسیار تلاش کردند؛ اما حضور فعال امت حسینی و ملت ایران نشان داد دشمنان اسلام و امام حسین (ع) در محرم و صفر شکست خوردند.

وی تأکید کرد: هویت ملت ایران، هویت حسینی است و تا زمانی که پرچم حسینی برافراشته باشد، ارمغان استقلال، آزادی، پیشرفت، عزت، کرامت انسانی، اعتلا، شکوفایی مادی و معنوی ایران اسلامی بشارت داده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.