کد خبر : 8756
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 شهریور 1402 - 17:23

شهدا به عنوان قهرمانان ملی و دینی باید برای نسل جوان الگوسازی شوند

شهدا به عنوان قهرمانان ملی و دینی باید برای نسل جوان الگوسازی شوند
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:‌شهدا قهرمانان ملی و دینی ما هستند و از همین رو باید برای نسل جوان ما الگوسازی شوند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران به همراه جمعی از مسئولین این سازمان افزود:‌ باید به خانواده شهدا بویژه فرزندان آنان بیشتر توجه و سعی شود تا این عزیزان با آموزه‌های دینی، قرآنی و سیره اهل بیت(ع) رشد کنند تا در آینده کشور درخشان ظاهر شوند.

وی همچنین گفت: مسئولان باید حتما در یادواره‌های شهدا شرکت داشته باشند تا فراموش نکنند که این مسئولیتی که امروز به آن‌ها سپرده شده، با چه خون دل‌هایی به آنان رسیده‌است.

استاد حوزه علمیه قم با تقدیر از فعالیت‌های فرهنگی بنیاد شهیداظهار داشت: انتظارها از سوی جامعه دینی، حوزه‌های علمیه و کسانی که نسبت به آینده انقلاب دغدغه مند هستند، متوجه معاونت فرهنگی است و باری که بر دوش شما گذاشته شده است بسیار سنگین است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود ، مشکلات فرهنگی امروز جامعه را ناشی از بی‌توجهی به بیانات رهبر معظم انقلاب دانست و خاطر نشان کرد: مشکلات فرهنگی امروز جامعه، در این زمانی که غرب در تلاش است تا فرهنگ خود را بر دنیا مسلط کند، وارث نادیده گرفتن هشدارهای مقام معظم رهبری -مد ظله العالی-نسبت به مسائل فرهنگی با تعبیراتی نظیر شبیه خون و ناتوی فرهنگی است.

وی فرهنگ را پررنگ‌ترین مسئله در شکل گیری انقلاب اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت: اگر چه مسائل سیاسی، اقتصادی و معیشتی در انقلاب اسلامی مؤثر بود؛ اما صبغه پررنگ انقلاب، صبغه فرهنگی بود.

وی افزود: خاستگاه معمار کبیر انقلاب -قدس سره- حوزه علمیه بود و قطعا بُعد فرهنگی در چنین شخصیتی پررنگ‌تر است. بنابراین مبارزه ما با طاغوت، قبل از آنکه به خاطر مسائل سیاسی و وابستگی به بیگانگان باشد، به خاطر مسائل فرهنگی بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: پایه و اساس ما در جهت گیری‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، مسئله فرهنگی است؛ چرا که اگر در مسائل سیاسی رویکرد فرهنگی نداشته باشیم، سیاست ما تبدیل می‌شود به همان سیاستی که دنیای استکبار به واسطه آن می‌خواهد بر ملت‌ها مسلط شود. در مسائل اقتصادی نیز اگر رویکرد فرهنگی نداشته باشیم، اقتصاد ما، اقتصاد سکولار خواهد بود و در خصوص مسائل اجتماعی، بدون نگاه فرهنگی، هنجارها به ناهنجارها و آسیب‌های اجتماعی بدل می‌شود.

وی گفت:‌ لغزش و آسیب آنجایی شروع می‌شود که بینش ما نسبت به فرهنگ تغییر کند و از خطوط و ریل‌ها فاصله بگیریم. برای جلوگیری از این آسیب‌ها و لغزش‌ها باید کل انقلاب ما رویکرد فرهنگی داشته باشد تا در سیاست و اقتصاد، رضایت خداوند و مردم را کسب کنیم.

وی آسیب‌های ناشی از بی توجهی به مسائل فرهنگی را متوجه تمامی اقشار جامعه ارزیابی کرد و خطاب به مسئولین فرهنگی بنیاد شهید ادامه داد: یکی از رسالت‌های شما تبیین انگیزه شهدا برای جامعه است؛ چرا که دشمن در تلاش است تا انگیزه پاک این عزیزان را آلوده جلوه دهد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این دیدار ، ثبت قرارداد تولید ۱۲ فیلم سینمایی ، در حوزه مساجد با تولید خرده روایت مساجد دهه ۶۰ با محور پرورش شهید، در حوزه سریال، تولید سریال‌هایی از قبیل شهید بهشتی و شهید احمدی روشن و در حوزه نشر کتاب با هدف گذاری تولید۲۰۰ کتاب در سال و ترجمه ۵۰ کتاب را از جمله اقدامات این معاونت طی ۱۱ ماه گذشته ذکر کرد.

سید محمد صادق هاشمی افزود:‌ تشکیل منظّم شورای عالی توسعه و ترویج با حضور رئیس جمهور، اختصاص یک درصد از بودجه اجرایی دستگاه‌های دولتی منهای سود حقوق و مزایا به حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و ثبت رکوردگونه ۴۰ هزار مورد از خاطرات والدین شهدا از دیگر اقدامات صورت گرفته می‌باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.