کد خبر : 2611
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 - 16:32

معاون دادگستری قم:

آموزش پیشگیری از وقوع جرم به ۲ هزار نفر در قم ارایه شد

آموزش پیشگیری از وقوع جرم به ۲ هزار نفر در قم ارایه شد
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم گفت: کلاس آموزش‌های پیشگیری از وقوع جرم که در نمایشگاه این معاونت دایر می‌شود، امسال به ۲ هزار نفر از مخاطبان ارایه شده‌است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید یزدی روز سه‌شنبه درجمع خبرنگاران افزود: ائمه جمعه و جماعات، روحانیون فعال در عرصه پیشگیری از وقوع جرم، سخنرانان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ، مبلغان منتخب، مسوولان مدارس مقاطع متوسطه دوم، مسوولان ادارات، دانشجویان، روحانیون حوزه‌های علمیه و طلاب جامعه الزهرا(س)، نوعروسان کمیته امداد، خادمان حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران، والدین دانش آموزان، قضات و مسوولان قضایی از جمله گروه هدف هستند.

وی اضافه کرد: یک‌هزار نفر از مخاطبان دانش آموزان بودند که در مدارس آموزش دریافت کردند و یک‌هزار نفر نیز سایر مخاطبان هستند که در حاشیه نمایشگاه معاونت اجتماعی دادگستری آموزش دیدند.

وی با تاکید بر اهمیت آگاهی و اطلاع‌رسانی به مردم، ادامه داد: آگاهی بخشی به گروه‌های مختلف جامعه با برنامه‌های متنوع از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی، چاپ پوستر و تولید کلیپ انجام می‌شود.

یزدی بیان کرد: در ابتدای هر سال کد برنامه‌های متعددی برای معاونت‌های استان‌ها تعریف می‌شود که امسال ۲۴ کد در نظر گرفته شده و ما موظفیم ضمن اجرای همه برنامه‌ها، نتایج را در سامانه مربوطه ثبت نماییم.

وی با اشاره به فعالیت سامانه سجام قوه قضاییه در قم، افزود: در این سامانه تاکنون یکهزار و ۹۰۰ دیده‌بان ثبت‌نام کرده‌اند که بدون ذکر مشخصات خود می‌توانند تخلفات را گزارش کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ گزارش مردمی از تخلفات صورت گرفته در استان دریافت کرده‌ایم که هر کدام را برای رسیدگی به دستگاه مربوط ارجاع داده‌ایم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم گفت: ستاد صبر(صلح، بخشش و رضایت) دادگستری فعالیت گسترده و خوبی در راستای جلب رضایت خانواده‌های محکوم به اعدام دارند که امسال پنج نفر را از اعدام نجات داده‌اند.

وی با اشاره به سایر فعالیت‌های معاونت اجتماعی، گفت: این معاونت اداره‌هایی از جمله اداره مشارکت‌های مردمی که ارتباطات مردمی را با قوه قضاییه سامان‌دهی می‌کند، اداره آموزش زندانیان و خانواده‌هایشان که مسوول ارتباط با خانواده زندانیان است و اداره وضعی انتظامی و امنیتی که با مواردی از جمله سرقت و اغتشاشات مقابله می‌کند را زیر نظر دارد.

وی افزود: همچنین نظارت بر دفتر حمایت از زنان، خانواده و اطفال و طرح مهر خانواده که متکفل برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از طلاق است نیز از دیگر فعالیت‌های معاونت اجتماعی است.

در این نشست کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قالب پخش کلیپ و تیزرهای مختلف برای خبرنگاران برگزار شد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.