کد خبر : 13205
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 بهمن 1402 - 12:52

مشارکت از ۷۰ کشور جهان در جشنواره قرآنی المصطفی

مشارکت از ۷۰ کشور جهان در جشنواره قرآنی المصطفی
رئیس ستاد برگزاری جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی از مشارکت قاریان و حافظانی از ۷۰ کشور جهان در جشنواره قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی خبر داد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام محمدحسین رفیعی، مدیرکل امور قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی ظهر امروز در نشست خبری ارائه گزارشی از بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی با محوریت قرآن و معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام که در سالن جلسات این مرکز برگزار شد با اشاره به اهداف این جشنواره، اظهار داشت: تبیین و معرفی معارف قرآن کریم و احادیث نورانی اهل‌بیت علیهم‌السلام به مخاطبان و جامعه قرآنی جامعه المصطفی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.
وی ادامه داد: ارزیابی فرایندهای آموزشی پژوهشی و تربیتی المصطفی از منظر قرآن از دیگر اهداف این جشنواره بین‌المللی است.
رئیس ستاد برگزاری جشنواره قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی با اشاره به اهداف دیگر این جشنواره، گفت: مسلح ساختن طلاب المصطفی به مهارت‌های قرآنی و حدیثی از دیگر اهداف جشنواره قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی به شمار می‌رود.
وی اضافه کرد: حفظ قرآن کریم، حفظ نهج‌البلاغه، حفظ صحیفه سجادیه و دو کتاب از بیانات رهبر معظم انقلاب در بخش برادران و خواهران از مهم‌ترین منابع موضوعی این جشنواره است.
حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به اینکه طلاب، دانش‌پژوهان و خانواده‌ها جامعه مخاطب این جشنواره هستند، گفت: تنوع رشته‌ها در بخش خانواده و طلاب خارج کشور بیشتر است.
وی عنوان کرد: در مجموع سی هزار نفر در این جشنواره شرکت کرده‌اند که ۳ هزار نفر طلاب برادر و خواهر از داخل کشور، ۵ هزار و ۵۰۰ نفر خانواده‌های طلاب و ۲۰ هزار نفر از طلاب خارجی از ۲۰ کشور دنیا هستند.
مدیرکل امور قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی تصریح کرد: به لحاظ تقویم اجرایی فرایند عادی برگزاری جشنواره از برنامه‌ریزی تا اجرا در داخل و کشورهای مختلف یک سال به طول می‌انجامد و از تیرماه آغاز و فرایندهای مسابقاتی از آبان‌ماه آغاز شد که بخش‌های نهایی برخی از رشته‌ها تا اواسط بهمن‌ماه به اتمام خواهد رسید.
وی افزود: در خارج از کشور برخی از کشورها مراحل اجرایی را پشت سر می‌گذارند و این روند معمولاً فرایند برگزاری در خارج از کشور تا خرداد سال بعد به طول می‌انجامد.
حجت‌الاسلام رفیعی افزود: از توفیقات جشنواره امسال این است که جامعه المصطفی کار پژوهشی معظمی را در سال ۱۴۰۲ آغاز و برای سال بعد ادامه خواهد داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.