کد خبر : 3888
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اردیبهشت 1402 - 18:11

رئیس جامعه مدرسین:

مدیران در فضای کار فضایل اخلاقی را گسترش دهند

مدیران در فضای کار فضایل اخلاقی را گسترش دهند
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مدیران باید اولویت های کاری را مدنظر قرار دهند و در محیط کار فضایل اخلاقی را گسترانده و به دنبال زیر پای خالی کردن از یکدیگر نباشند و اگر این چنین شود جامعه در فضای حکمرانی اسلامی قرار دارد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری استان قم در سالن کرامت استانداری، با تاکید بر این که احسان در حکمرانی اسلامی باید مورد توجه باشد بیان کرد: خواسته های مردم از مسوولان، از نعمت های خداوند است و مسوول نباید از آن خواسته ها احساس خستگی کند.

وی افزود: بسیار سفارش شده است که در جامعه اسلامی اصطکاک بوجود نیاید و اگر مدیر می تواند دعوا را خاموش کرده و مشکل را حل کند خود آغازکننده دعوا نباشد و اگر اینگونه شود انرژی آن ها صرف خدمت نمی شود.

وی گفت: خدمت بی منت به مردم در حکمرانی اسلامی باید تداوم داشته باشد و باید گاهی کوتاه آمده گذشت کنیم و از حق مسلم خود بگذریم و سیره اهل‌بیت همین بوده است.

امام جمعه قم افزود: مدیران در محیط کار خود باید کسانی که پناهگاهی ندارند را پناهگاه باشند و دستگیری کنند.

حسینی بوشهری همچنین با اشاره به این که باید ضمن خود مراقبتی در محیط کاری دچار وسوسه نشویم گفت: همه باید در مسوولیتی که داریم همانطور که خداپسندانه است کار انجام دهیم و هر نوع بی برنامگی و بی مسوولیتی از ما پذیرفته نیست.

وی ادامه داد: مسوولیت پذیری در حکمرانی اسلامی را مورد اشاره قرار داد و افزود: همه ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسوولیتی بر دوش گرفته و رسالتی بزرگ در محدوده اختیارات برعهده داریم و باید بدانیم این امانت را چگونه به ساحل مقصود برسانیم.

حسینی بوشهری بیان کرد: مسوولیت مسوولان نظام اسلامی تحت نظارت خدا، رسول خدا و مؤمنان است؛ از این رو کار مدیران در محدوده اختیاراتشان مورد نظر خداوند است و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: بخشی از مسوولیت های مدیران در مقابل خداوند است و مدیر باید خدا را شناخته و نسبت به خدا معرفت پیدا کند و در ادامه باید با تمام وجود به خدا دل سپرده و عاشق خدا شود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه همه مسوولان باید از ذات کبریایی حق تعالی اطاعت داشته باشند اظهار داشت: مسوولان باید نعمت‌های خداوند را بشناسند و همه ما باید بدانیم خدای بزرگی که شناخت و اطاعت از او داریم نعمت هایش را نیز پاس بداریم.

وی گفت: نسبت به نعمت انقلاب هر فرد در جایگاه خودش حس مسولیت پذیری از سنگر انقلاب داشته و از آن حفاظت کند تا توطئه دشمنان را ناکام بگذاریم.

وی افزود: کارگزار و مسوول در نظام اسلامی در مقابل جامعه ای که بارها وفاداری به نظام،‌ انقلاب اسلامی و اهل‌بیت را نشان دادند باید جلب رضایت پروردگار را مدنظر داشته باشد.

نایب‌ رئیس مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: مدیران نظام اسلامی در برابر جامعه مسوولیت دارند تا دعوت به نیکی ها و بازداشتن از زشتی ها کنند و همه باید مراقب یکدیگر باشیم و این مراقبت باید خیرخواهانه و دلسوزانه باشد و قبل از این که فرد به لغزش بیفتد باید جلوی آن را بگیریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.