کد خبر : 9233
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهریور 1402 - 8:34

مدیرکل گمرکات قم:

تعداد پرونده‌های مظنون به قاچاق در گمرکات قم ۵۲ درصد بیشتر شد

تعداد پرونده‌های مظنون به قاچاق در گمرکات قم ۵۲ درصد بیشتر شد
مدیر کل گمرکات قم گفت: تعداد پرونده‌های مظنون به قاچاق تشکیل شده در گمرکات قم در مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بیش‌از ۵۲ درصدی را نشان می‌دهند که این موضوع نشان دهنده اهتمام جدی گمرکات استان برای مقابله با قاچاق است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ اسفندیار دریکوندی  پیرامون این موضوع بیان داشت: طی مدت یاد شده تعداد ۶۱ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش ۲۷ میلیارد ریال در گمرکات قم تشکیل شد و در نهایت این پرونده‌ها برای رسیدگی و صدور رای در اختیار مراجع قانونی استان قرار گرفت.

وی با اشاره به این که گمرکات قم از تمامی ظرفیت‌های موجود برای تسهیل ورود کالاهای مورد نیاز استان از بسترهای مجاز وارداتی استفاده می‌کند، افزود: از طرف دیگر کارشناسان این اداره کل در مقابله با قاچاق از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند و در زمینه‌های مختلف همچون ارزش‌گذاری کالاهای قاچاق کشف شده در استان با نهادهای قانونی همکاری لازم را دارند.

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت صادرات و واردات استان گفت: بر اساس اطلاعات به‌دست آمده، طی ماه گذشته ۲۳ هزار و ۳۰۴ تُن کالا در قالب تعداد ۵۶۵ اظهارنامه و به ارزش ۲۰ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۴۳۷ دلار از طریق گمرکات قم به کشورهای مختلف جهان صادر شده‌است.

دریکوندی گفت: در حوزه واردات نیز طی مدت یاد شده هشت‌هزار و ۳۹۴ تُن کالا در قالب تعداد ۲۳۹ اظهارنامه و به ارزش ۴۸ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۳۹۰ دلار از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شد که حجم قابل توجهی از آن شامل کالاهای اساسی و نیز مواد و تجهیزات مورد استفاده در واحدهای تولیدی بود.

وی در سخنان خود به اهمیت فعالیت‌ گمرکات قم در راستای توسعه اقتصادی استان نیز اشاره کرد و افزود: درآمد کل گمرکات قم در مردادماه سال‌جاری حدود ۶۹۵ میلیارد ریال بوده‌ که نشان دهنده رونق فعالیت‌های تجاری در استان است.

گفتنی‌است مدت زمان صادرات از گمرکات استان قم به کمتر از یک روز کاهش پیدا کرده و در حوزه واردات نیز با توجه به مجوزهایی که از سازمان های مختلف باید اخذ شود، اقدام‌های لازم بین یک تا سه روز انجام می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.