کد خبر : 3389
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 فروردین 1402 - 18:53

قرآن در مورد مجازات روابط نامشروع بر پرهیز از رأفت تاکید دارد

قرآن در مورد مجازات روابط نامشروع بر پرهیز از رأفت تاکید دارد
مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با اشاره تفسیر سوره نور، مجازات علنی مروجان بی‌عفتی را از عوامل استحکام بنیان خانواده دانست و گفت: رابطه نامشروع از عوامل انهدام بنیان خانوده است و قرآن بر پرهیز از رأفت و رحم در مجازات گناهنکاران در این رابطه تاکید دارد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم در بیان نکات تفسیری جزء ۱۸ قرآن کریم در ابتدای محفل ترتیل خوانی حرم مطهر بانوی کرامت بیان اینکه این جزء دارای دستوراتی مرتبط با استحکام کانون خانواده است، اظهار کرد: خداوند در سوره نور از خانه ها و خانواده هایی که غرق در نور هستند سخن می گوید که خداوند اجازه داده است ذکرش از این خانه ها به آسمان بلند شود.

وی با بیان اینکه برخی از انسان ها خانه خود را به محل عبادت تبدیل می کنند، گفت: پیامبر(ص) در تفسیر این آیه فرمودند که این خانه ها خانه انبیاء الهی است و با دست به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها اشاره کردند و فرمودند این خانه هم از این خانه‌هاست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه راه نورانی شدن دل‌های ما ارتباط با این خانه‌ها و خانواده‌ها است، افزود: خداوند بسته جامع عفت و پاکی را در سوره نور برای خانواده ها بیان کرده است و امام صادق علیه السلام فرمودند خانه هایتان را به وسیله تلاوت سوره نور پاک نگه دارید.

*ازدواج به موقع و ساده اولین راهکار برای پاکی فرد و جامعه است

وی با اشاره به نکات سوره نور در رابطه با استحکام بنیان خانواده، اظهار کرد: اولین نکته توصیه به ازدواج به موقع و ساده گیری در مسأله ازدواج است، زیرا ازدواج در پاکی فرد و جامعه بسیار مهم است و متأسفانه ترویج فرهنگ غربی باعث شده است که ازدواج ها به تأخیر بیفتد.

حاج ابوالقاسم افزود: خدای متعال به کسانی که امکاناتی دارند امر می کند که به ازدواج جوانان کمک کنند و ازدواج را به موقع به سامان برسانند و خداوند وعده داده است که اگر عروس و داماد امکانات مالی مناسبی نداشته باشند خدا آنها را بی نیاز می کند.

وی نکته دوم در تحکیم بنیان خانواده را رعایت حریم پدر و مادر در خانه دانست و گفت: در آیه ۵۸ سوره نور می خوانیم که خداوند می فرماید به فرزندان خود آموزش دهید که بدون اجازه وارد حریم خصوصی والدین نشوند بنابراین موازین حیاء باید به کودکان نابالغ تعلیم داده شود.

استاد تفسیر قرآن کریم سومین نکته استحکام بنیان خانواده در سوره نور را اجرای علنی مجازات های شرعی نسبت به کسانی که در جامعه بی عفتی را ترویج می کنند دانست و افزود: رابطه نا مشروع یکی از مهمترین عوامل انهدام بنیان خانوده است و قرآن می فرماید نسبت به کسانی که رابطه نا مشروع داشته اند و به اثبات رسیده است رأفت و رحم به خرج ندهید.

*کنترل چشم از عوامل استحکام بنیان خانواده است

وی با اشاره به آیه ۳۰ سوره نور چهارمین نکته مرتبط با استحکام خانواده را کنترل چشم عنوان کرد و افزود: قرآن کریم به آقایان و بانوان دستور می دهد که مراقب چشم خود باشید و حریم محرم و نامحرم را رعایت کنید زیرا این از نکاتی است که به استحکام بنیان خانواده کمک می‌کند.

حاج ابوالقاسم با بیان اینکه نکته پنجم در آیات سوره نور در رابطه با استحکام بنیان خانواده توجه به راهبرد شیاطین درنفوذ گام به گام است، گفت: خداوند می فرماید شیطان قدم به قدم جلو می آید و نباید از قدم های شیطان پیروی کنید زیرا شیطان اول انسان را به گناهان بزرگ دعوت نمی کند بلکه قدم به قدم انسان را با خود همراه می کند تا او را به گمراهی بکشاند.

وی با اشاره به گام های شیطان برای فریب انسان اظهار کرد: گام اول معاشرت و دوستی با افراد ناباب، گام دوم دعوت به شرکت در مجالس گناه که این روزها در فضای مجازی رواج پیدا کرده است، گام سوم آلوده شدن به گناه در فضای ذهن از طریق رسانه و فیلم های مبتذل، گام چهارم ارتکاب موارد مشکوک، گام پنجم ارتکاب گناهان کوچک و گام ششم ارتکاب گناهان بزرگ است.

*رسانه‌های غربی در قالب طنز سبک زندگی غربی را ترویج می‌کنند

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه رسانه های مبتذل غربی که مصداق بلندگوهای شیطان هستند از همین راهبرد گام به گام استفاده می کنند، گفت: در گام اول با مطالب طنز و سریال های مختلف به تدریج سبک زندگی خود را به افراد القاء می کنند و یکباره انسان می بیند که غرق در زندگی غربی شده است.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه کنترل نگاه و رعایت موازین حیا و عفاف صرفا مربوط به فضای حقیقی نیست و در فضای مجازی هم باید پایبند بود، افزود: باید در فضای مجازی هم در کلام و نگاه عفت داشت زیرا امروز دشمن از طریق فضای مجازی عفت و حیا و کانون خانواده های ما را مورد هدف قرار داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.