کد خبر : 7228
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مرداد 1402 - 18:13

مسئول هیئت دخیل العباس (ع) قم مطرح کرد:

حضور بیش از دو هزار هنرور در کاروان نمادین اسرا

حضور بیش از دو هزار هنرور در کاروان نمادین اسرا
مسئول هیئت دخیل العباس (ع) قم با اشاره به تجلیل از ۴۰۰ نفر از پیر غلامان و توزیع ۲ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان قبل از حرکت کاروان، گفت: در کاروان نمادین اسرای کربلا بیش از دو هزار هنرور از استان‌های مختلف کشور نقش‌آفرینی خواهند کرد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛  احمد فتحی ظهر امروز در نشست خبری خود که به مناسبت حرکت نمادین اسرا در محل هیئت دخیل العباس برگزار شد  اظهار داشت: امسال بیست و دومین سال برپایی هیئت دخیل العباس (ع) قم است.

وی ادامه داد: در این سال‌ها کاروان نمادین اسرای کربلا از جمله برنامه‌های مهم و هر ساله این هیئت بوده که با استقبال گسترده مردم قم مواجه می‌شود.

مسئول هیئت دخیل العباس (ع) قم با اشاره به اینکه در دهه اول امسال محرم هر شب برنامه عزاداری داشتیم، گفت: در این شب‌ها هر شب دو هزار غذا توزیع شده است.

وی اضافه کرد: این هیئت فقط در ایام محرم برگزار نمی‌شود و در طول سال و مناسبت‌های مختلف هم برنامه برگزار می‌کند.

فتحی در ادامه با اشاره به حرکت نمادین اسرا از خیابان امام نبش تولیددارو به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س)، افزود: این کاروان روز پنج‌شنبه ۱۲ مردادماه سال جاری از ساعت ۱۶ حرکت خواهد کرد.

وی ابراز داشت: امسال برای نخستین‌بار قصد داریم تا قبل از آغاز حرکت کاروان نمادین از تعداد ۴۰۰ نفر از خادمان هیئت که از قم و استان‌های هم‌جوار هستند و طی سال‌های اخیر تلاش‌های فراوانی در اجرای برنامه‌ها داشتند تجلیل شود.

مسئول هیئت دخیل العباس (ع) قم با اشاره به برنامه ویژه امسال گفت: علاوه بر تجلیل امسال قصد داریم ۵ زندانی غیرعمد با کمک ستاد دیه آزاد شوند و ۲ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شود.

وی خاطرنشان کرد: ۲ هزار هنرور و عوامل در این کاروان نمادین اسرای کربلا به ایفای نقش می‌پردازند؛ این هنروران علاوه بر شهر قم از شهرهای مختلف کشور از جمله ساوه، اراک، اصفهان، نوش‌آباد، خمین شهر، قزوین و زنجان هستند.

فتحی عنوان داشت: ۸۰ رأس شتر و ۵۰ رأس اسب نیز در این کاروان استفاده خواهد شد و هنروران تمریناتی در راستای برپایی این کاروان نمادین انجام داده‌اند و هماهنگی‌های لازم به‌عمل‌آمده است.

مسئول هیئت دخیل العباس (ع) قم با اشاره به اینکه ۵۲ نفر خادم علاوه بر خادم‌های خود هیئت اعلام آمادگی برای کمک به هیئت کرده‌اند، عنوان کرد: در کاروان نمادین اسرای کربلا در قم از محل منطقه تولیددارو تا حرم مطهر، ۱۸ آیتم مجزا که در هر کدام ۱۰۰ هنرور ایفای نقش می‌کنند، صحنه‌هایی از ورود کاروان اسرا به شام را به مرحله نمایش می‌گذارند.

وی با اشاره به حضور گروه‌های مختلف در این کاروان با بیان اینکه اکثر هنروران در نقش اشقیا و سپاه یزید هستند گفت: گروه پرچم، طبال ارتشی، نقاره زنان، گروه موزیک، گروه طبل بوشهری، گروه وزرا، سربازان کاروان، گروه طبل و دمام، کاروان اسرا و کاروان نصرانی‌ها از جمله همراهان این کاروان بزرگ حضور دارند.

فتحی بیان داشت: هنروران حاضر در کاروان نمادین اسرای کربلا از صبح روز پنجشنبه هفته جاری گریم می‌شوند و کلیه تجهیزات و لباس‌های موردنظر کاروان نیز تدارک شده است.

وی گفت: دسته عزاداری با مداحی نریمان پناهی و شماری از مداحان از استان‌های دیگر نیز در این کاروان برپا می‌شود و تا حرم بانوی کرامت این کاروان را همراهی می‌کنند.

مسئول هیئت دخیل العباس (ع) قم با اشاره به اینکه در مسیر ۴۵ هزار بطری آب، ۲۲ هزار بستنی توزیع خواهد شد، افزود: این برنامه هر ساله با استقبال خوب مردم قم مواجه می‌شود و شهروندان قمی هر سال منتظر برپایی این کاروان هستند و در طول مسیر نیز قربانی‌هایی از طرف مردم انجام می‌شود.

وی عنوان داشت: در راستای تقدیر از تلاش‌های خادمان هیئت دخیل العباس (ع) تعداد ۲۰ نفر کربلا اولی در سال اخیر به کربلا معلی مشرف شدند.

فتحی با اشاره به اینکه این هیئت وابستگی به نهاد و ارگانی ندارد و تمامی هزینه‌های صورت‌گرفته به‌صورت مردمی و با مشارکت خیرین بوده است، گفت: امسال برای حرکت کاروان مسابقه عکس هم تدارک‌دیده‌شده است که به ۵ نفر از کسانی که بهترین تصاویر را ارسال کنند کمک‌هزینه سفر به مشهد اهدا خواهد شد.

وی تأکید کرد: کسانی که می‌خواهند در این مسابقه شرکت کنند باید ۵ مورد از بهترین تصاویر خود را به شماره ۰۹۱۹۱۷۱۷۷۱۷ ارسال کنند.

حسین حیدری
انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.