کد خبر : 5337
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 خرداد 1402 - 17:05

تلاش دشمنان در حوادث سال گذشته برای تضعیف جایگاه ولی فقیه بود

تلاش دشمنان در حوادث سال گذشته برای تضعیف جایگاه ولی فقیه بود
امام جمعه قم گفت: در حوادث سال گذشته دشمنان تلاش کردند جایگاه ولی فقیه در جامعه را تضعیف و به زعم خود ما را وادار به عقب نشینی کنند در حالی که ایران در عرصه جهانی مقتدرتر از گذشته شد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار جمعی از ائمه جمعه استان فارس، برگزاری گسترده نماز جمعه در سطح کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی را مسأله‌ای مهم دانست و ابراز داشت: اگر چه قبل از انقلاب در برخی از شهرها به صورت محدود نماز جمعه اقامه می‌شد؛ اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این امر به صورت سراسری شکل گرفت، به گونه‌ای که اکنون نزدیک به ۹۰۰ نماز جمعه در جای جای کشور برگزار می‌شود.

وی نقش امام جمعه را یک نقش کلیدی توصیف کرد و اظهار داشت: امام جمعه در ارتقای ایمان مردم و حفظ جامعه دینی از فتنه‌های دشمنان، به واسطه بصیرت افزایی و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی، نقش بی بدیلی دارد که هر هفته ادامه دارد.

امام جمعه قم ضمن اشاره به تأثیر پایگاه‌های نماز جمعه در دوران دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: یکی از مسائلی که در دوران دفاع مقدس نقش آفرین بود، همین قرارگاه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه و تشویق و ترغیب مردم برای مقاومت در برابر دشمن از طریق خطبه‌ها و همراهی ائمه جمعه با رزمندگان بود.

خطبه‌های نماز جمعه با سخنرانی‌های دیگر متفاوت است

وی افزود: خطبه‌های نماز جمعه با سخنرانی‌های دیگر متفاوت است؛ چرا که در این خطبه‌ها مسائل روز برای مردم تبیین می‌شود و اکنون با توجه به انسجامی که بین شبکه ائمه جمعه در کشور وجود دارد؛ دشمنان، این نمازهای جمعه را در سراسر کشور رصد می‌کنند و این نشان دهنده اهمیت نماز جمعه و مسئولیت سنگین ائمه جمعه است.

وی اظهار داشت: گاهی ممکن است در طول هفته دشمنان به واسطه فضا سازی‌های دروغین، فضای جامعه را ملتهب کنند؛ اما در روز جمعه بازخوردهای نماز جمعه در سراسر کشور، بخش قابل توجهی از تبلیغات آن‌ها را خنثی می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در همین حوادث سال گذشته، دشمنان تلاش کردند جایگاه ولی فقیه در جامعه را تضعیف کنند و به زعم خود ما را وادار به عقب نشینی نمایند؛ اما اکنون فعالان سیاست خارجی اذعان می‌کنند که جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل مقتدرتر از گذشته شناخته می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه، ابراز داشت: دشمنان نقاط قوت نظام ما را کوچک و نقاط ضعف را بسیار بزرگ جلوه می‌دهند. سهم ائمه جمعه در جهاد تبیین که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، سهم بسیار مهم و بزرگی است.

نقد، همراه با تقویت ایمان و امید در جامعه باشد

وی افزود: ائمه جمعه باید دیده بان بیدار نظام باشند و در کنار تبیین دستاوردها، نقد همراه با تقویت ایمان و امید در مردم داشته باشند. نباید به گونه‌ای صحبت شود که گویا فقط مشکل داریم یا به گونه‌ای صحبت شود که اصلاً مشکلی وجود ندارد. مردم باید احساس کنند که نقاط ضعف نیز مورد توجه روحانیت است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در بخش پایانی سخنان خود، با اشاره به ویژگی‌های تبلیغی پیامبر گرامی اسلام -صلی الله علیه و آله-، اظهار داشت: در این دوره باید روحانیت به سراغ نسل جوان برود و جوانان را تک تک جذب کند؛ چرا که دشمن در تلاش است جوانان را یک به یک از صف انقلاب جدا کند.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه، برخی از ائمه جمعه استان فارس، دغدغه‌ها، انتقادات، پیشنهادات و مشکلات منطقه خود را با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، طی گفت و گویی صمیمی، مطرح کردند.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.