کد خبر : 12740
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 دی 1402 - 17:13

آغاز مسابقات ‌قرآن کریم در قم/ شرکت ۴۰ هزار نفر در بخش معارفی ‌

آغاز مسابقات ‌قرآن کریم در قم/ شرکت ۴۰ هزار نفر در بخش معارفی ‌
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: افتتاحیه چهل و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم روز سه شنبه ۱۹ دی در سالن همایش امامزاده شاه سیدعلی برگزار می‌شود.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری ظهر امروز در نشست خبری “چهل و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم” که در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزار شد، اظهار داشت: هر موقع که زمینه ترویج معارف دینی ایجاد شود نباید از این موضوع غفلت شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: در کشورهای اهل سنت افراد زیادی داریم که نهج‌البلاغه را می‌خوانند و علاقه‌مند به معارف دینی هستند.

وی بیان کرد: چهل و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش معارف قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار می شود، از مجموع ۷۷ شرکت کننده در بخش تفسیر؛ ۱۴ برادر و ۱۵ خواهر در بخش صحیفه سجادیه؛ ۸ برادر و ۹ خواهر و در بخش نهج‌البلاغه؛ ۱۳ برادر و ۱۸ خواهر حضور دارند و در هر رشته از پنج نفر از برگزیدگان تقدیر می‌شود.

اسکندری با اشاره به بخش معارفی چهل و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم گفت: در ۲ سال گذشته به بخش معارفی توجه ویژه‌ای شده و جامعه به شدت نیاز به سواد قرآنی در هجمه فرهنگی و فتنه‌های دشمنان دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم تصریح کرد: از سوی سازمان اوقاف برگزاری سالانه بخش معارفی قرآن کریم به استان قم سپرده شده است، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در کنار قرآن برای بخش معارفی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دیده شده است.

وی بیان کرد: در بخش نهایی بخش معارفی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت کنندگان از ۱۹ تا ۲۳ دی‌ماه در قم حضور می‌یابند.

اسکندری با بیان اینکه ۴۰ هزار نفر از سراسر کشور در بخش معارفی مسابقات قرآن سازمان اوقاف شرکت کردند، بیان کرد: چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شامل آزمون کتبی و شفاهی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم گفت: مراسم افتتاحیه “چهل و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه ۱۹ دی برگزار می‌شود و  ۲۳ دی ماه ساعت ۹:۳۰ مراسم اختتامیه در سالن همایش امامزاده شاه سیدعلی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از ۱۲۰ کشور جهان اتباع در حال تحصیل در قم هستند که به وسیله آنها می‌توانیم موضوعات معارفی را دنبال کرده و از ظرفیت این عزیزان استفاده کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.