کد خبر : 11516
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 آذر 1402 - 9:57

در نامه‌ای سرگشاده به رییس‌جمهور بیان شد:

دانشگاه مفید از تمکین به قانون تاسیس بسیج دانشجویی امتناع می‌کند

دانشگاه مفید از تمکین به قانون تاسیس بسیج دانشجویی امتناع می‌کند
جمعی از دانشجویان دانشگاه مفید طی نامه‌ای به رییس‌جمهور، نسبت به امتناع این دانشگاه از راه‌اندازی دفتر بسیج دانشجویی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اعتراض کردند.
۳/۵ - (۲ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، متن این نامه به شرح زیر است: پیرو مکاتبات و مطالبات قبلی دانشجویان دغدغه‌ مند و ارزشی دانشگاه مفید در خصوص تشکیل بسیج دانشجویی که بر اساس فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه مورخ ۰۲/۰۹/۱۳۶۷، و براساس قانون (تشکیل، تقویت و توسعه بسیج دانشجویی مصوب ۲۲/۰۹/۱۳۷۰ مجلس شورای اسلامی) و آیین نامه اجرایی قانون مزبور مصوب جلسات ۴۶۸، ۴۷۰، ۴۷۱، ۴۷۲ مورخ ۰۵/۰۷/۷۹، ۱۷/۰۸/۷۹، ۱۵/۰۹/۷۹، ۱۳/۱۰/۷۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی حق قانونی دانشجویان این دانشگاه می باشد و علی رغم پیگیری های متعدد و مستمر، روسای دانشگاه مذکور از اجرای آن عدول کرده‌اند و حاضر به تکمین از قانون کشور نشده اند. همچنین پس از پیگیری های اخیر و جمع آوری بیش از ۵۰۰۰ امضاء توسط دانشجویان و نامه های پیاپی وزارت علوم، استانداری قم و دیگر مسئولین عالی رتبه در دولت انقلابی همچنان از راه اندازی دفتر بسیج دانشجویی و نهاد رهبری سرباز زده و امتناع کرده اند.

در سفر استانی سال گذشته وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری به استان قم، ایشان قول اکید جهت پیگیری مستقیم تا تأسیس دفاتر بسیج و نهاد رهبری در این دانشگاه را داده اند و معاونین خود را مامور به پیگیری این مسئله کرده اند ولی با گذشت بیش از دوسال از عمر دولت سیزدهم نیز این مطالبه همچنان سرانجامی نداشته و این درخواست قانونی به نتیجه نرسیده است.

تاکنون به بهانه های مختلف و با بی‌تفاوتی این دانشگاه و عدم پیگیری جدی وزارت علوم برای استفاده از اهرم های نظارتی خود، این مطالبه روی زمین مانده و دانشجویان دغدغه مند این دانشگاه هر روز نسبت به روز گذشته از به سرانجام رسیدن این مطالبه به‌حق در دولت انقلابی شما ناامید می‌شوند. لذا ما جمعی از دانشجویان دانشگاه مفید از رئیس جمهور محترم به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی و قوانین رسمی کشور درخواست داریم نسبت به این مهم اهتمام ویژه‌ای داشته باشید و مانع تضییع حقوق دانشجویان دانشگاه مفید شوید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.