کد خبر : 7801
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مرداد 1402 - 18:03

یک میلیون و ٢٠٠ هزار بانوی خانه‌دار روستایی و عشایر رایگان بیمه می‌شوند

یک میلیون و ٢٠٠ هزار بانوی خانه‌دار روستایی و عشایر رایگان بیمه می‌شوند
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: مجلس شورای اسلامی آیین نامه جوانی جمعیت را تصویب کرد که ماده 21 آن مرتبط با صندوق است که می‌گوید مادرانی که در مناطق روستایی و عشایری زندگی می کنند و خانه‌دار هستند و سه فرزند یا بیشتر دارند به صورت رایگان بیمه می‌شوند که این افراد یک میلیون و 200 هزار نفر هستند، طبق قانون اگر فرزند بیشتر هم به دنیا بیاورند دو سال سابقه بیمه به آنان اضافه می‌شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ بیت‌اله برقراری ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در دفتر جامعه مدرسین انجام شد، با بیان اینکه تامین بیمه اجتماعی برای آحاد جامعه بر اساس قانون اساسی دنبال می‌شود، اظهار کرد: در سال ۱۳۸۴ صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آغاز به کار کرد تا بتواند این اقشار را با دریافت مبالغ پایین بیمه کند و در این بیمه دولت دو برابر حق بیمه را پرداخت می‌کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با بیان اینکه این صندوق در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی به خوبی معرفی شده است، اظهار کرد: در سالروز ولادت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) قرارگاه کرامت را تشکیل دادیم تا بتوانیم جذب خود را افزایش دهیم و حدود ۵۳۰ هزار نفر را جذب کردیم که این خود معادل آمار جذب دولت‌های است.

وی ادامه داد: حق بیمه ها در صندوق سرمایه‌گذاری شده است به عنوان نمونه در یکی از سرمایه‌گذاری‌ها ۱۰ درصد پالایشگاه نفت شازند اراک را خریداری کردیم.
برقراری مدیرعامل صندوق با بیان اینکه منابع صندوق طی دو سال اخیر ۷۸ درصد رشد داشته است، مطرح کرد: سال گذشته هزار و ۵۰۰ میلیارد و امسال چهار هزار میلیارد تومان بودجه از دولت دریافت کرده‌ایم که نشان از رشد ۱۶۵ درصدی است.

برقراری افزود: سطوح درآمدی صندوق در گذشته پایین بوده که طی سال گذشته ۶۰ درصد و امسال هم ۵۷ درصد افزایش داشته است؛ محاسبات بیمه‌ای را در همه کارها مورد توجه قرار می‌دهیم تا در افق ۱۴۲۲ تراز مالی این مجموعه مثبت باشد.

وی با بیان اینکه ۴۱ درصد از پوشش این صندوق به بانوان اختصاص دارد، عنوان کرد: برای نخستین بار، مجلس شورای اسلامی آیین نامه جوانی جمعیت را تصویب کرد که ماده ۲۱ آن مرتبط با صندوق است که می‌گوید مادرانی که در مناطق روستایی زندگی می کنند و خانه‌دار هستند و سه فرزند یا بیشتر دارند به صورت رایگان بیمه می‌شوند که این افراد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هستند و طبق قانون اگر فرزند بیشتر هم به دنیا بیاورند دو سال سابقه بیمه به آنان اضافه می‌شود.

برقراری ادامه داد: در استان قم باید ۳۱ هزار خانواده مورد پوشش ما باشند که تا به امروز ۴۱ درصد خانواده‌ها زیر پوشش قرار گرفتند و آمار باقیمانده با تلاش همکاران در مدیریت صندوق قم بیمه خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه ما مردم را به شرکت در انتخابات دعوت می‌کنیم، گفت: اگر مردم نسبت به خدمات نظام اسلامی آگاه شوند برای شرکت در صحنه‌های سیاسی شوق و انگیزه بیشتری هم خواهند داشت.

برقراری یکی از راهکارهای تحقق عدالت اجتماعی را گسترش چتر بیمه‌ای دانست و گفت: افرادی که تحت پوشش این صندوق هستند با حفظ کرامت انسانی حقوق دریافت می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.