کد خبر : 11743
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 آذر 1402 - 17:02

آیت‌الله نوری همدانی:

امروز غزه، بوته آزمایش وجدان بشری است

امروز غزه، بوته آزمایش وجدان بشری است
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: آن‌ها قومی حیله‌گر و ظالم هستند که از هیچ جنایتی فروگذار نیستند. هم‌اکنون که در حال جابجایی اسرا هستند پشت پرده مشغول توطئه و ادامه شهرک‌سازی‌های غیرقانونی خود هستند و برخلاف مفاد آتش بس با پروازهای شناسایی و نقض مکرر حریم هوایی غزه، آتش بس را نقض می‌کنند.
۵/۵ - (۲ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت الله حسین نوری همدانی، مرجع جهان تشیع پیش از ظهر امروز در دیدار با کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور و هیات همراه، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا «س»، خاطر نشان کرد: بالاترین نعمت‌ها، خدمت به مردم است.

آیت‌الله نوری همدانی با تجلیل از زحمات و تلاش‌های جمعیت هلال احمر کشور، گفت: کار شما بسیار ارزشمند و در سطح بالایی است. سرعت عمل، کیفیت و کمیت خدمت‌رسانی شما به مردم آسیب دیده از بلایای طبیعی و جنگ در سطح بسیار بالایی است که می‌تواند به عنوان الگویی جهانی مطرح باشد.

وی افزود: در اسلام مطالب فراوانی پیرامون شیوه خدمت به مردم وجود دارد؛ در اصول کافی بیشترین باب‌ها مربوط به خدمت به مردم است و در آن انواع کمک‌ها شرح داده شده است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آموزه‌های دینی و فرهنگ غنی و ریشه‌دار ایرانیان در نودوستی و کمک‌رسانی به نیازمندان، بر لزوم اشاعه هرچه بیشتر این فرهنگ در میان جوانان و جوامع اسلامی تاکید کرد و گفت: امام سجاد «ع» می فرمایند بالاترین عبادت برای مردم آن است که آنها را خوشحال کنید، مشکلات آنها را حل کنید و راه ترقی را به آنها نشان دهید.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به وقایع و حوادث اخیر غزه عنوان کرد: رژیم صهیونیستی به پشتوانه شیطان بزرگ؛ آمریکا و استکبار جهانی انواع و اقسام جنایات را علیه مردم مظلوم غزه، زنان و کودکان بی دفاع آن انجام می دهد و سازمان های بین المللی سکوتی مرگبار پیش گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: شدیدترین عداوت نسبت به وجود مبارک نبی مکرم اسلام(ص) از صهیونیست بود، آنها قومی حیله‌گر و ظالم هستند که از هیچ جنایتی فروگذار نیستند. هم‌اکنون که در حال جابجایی اسرا هستند پشت پرده مشغول توطئه و ادامه شهرک‌سازی‌های غیرقانونی خود هستند و برخلاف مفاد آتش بس با پروازهای شناسایی و نقض مکرر حریم هوایی غزه، آتش بس را نقض می‌کنند.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: امروز غزه، بوته آزمایش وجدان بشری است، کشورهای اسلامی باید با وحدت و یکپارچگی همچون ید واحده برابر مشکلات، مصائب و دشمنان ظاهر شوند، کودکان، زنان و مردان غزه به کمک همه سازمان‌های امدادی احتیاج دارند. آنها با مشکلات عدیده‌ای از جمله نبود سوخت، برق، بیمارستان و تجهیزات بیمارستانی، غذا روبرو هستند که رفع این مشکلات همت بالای کشورهای اسلامی را می‌طلبد،  شما بعنوان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران باید در مجامع جهانی از حقوق ملت مظلوم فلسطین دفاع کنید و جنایات رژیم صهیونیستی را برای مردم جهان بازگو نمایید.

وی در ادامه رسیدگی به مناطق حادثه خیزی که از سیل و زلزله در کشور خودمان آسیب دیده‌اند را ضروری دانست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.