کد خبر : 4405
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اردیبهشت 1402 - 9:38

منابع آبی قم تنها برای نیمی از جمعیت امروز استان کفایت میکند

منابع آبی قم تنها برای نیمی از جمعیت امروز استان کفایت میکند
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم گفت: موقعیت منابع آبی در استان قم برای ۵۰۰هزار نفر بوده در حالی که جمعیت فعلی بیش از یک میلیون نفر است و این باعث فشار به منابع آبی زیرزمینی شده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛  مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم در همایش علمی «حکمرانی آب با محوریت استان قم» که در سالن اجتماعات دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه قم با حضور مدیران دستگاه‌های استان و اساتید و دانشجویان برگزار شد، با بیان اینکه ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود گفت: بازدهی بخش کشاورزی استان ۳۵ درصد است که این میزان با مصرف آب صرفه اقتصادی هم ندارد، از این رو حکمرانی آب منجر به بحران کم آبی شده است که در صورت بی توجهی منجر به مشکلات امنیتی هم خواهد شد مثل مسئله‌ای که در اصفهان رخ داد.
آقای اروجی با اشاره به اینکه در بخش گسترش شهر هم توجهی به منابع آبی و موقعیت جغرافیایی استان نمی‌شود و ساخت و ساز‌های کلان بر مشکل مصرف آب افزوده است تصریح کرد: موقعیت منابع آبی در استان قم برای ۵۰۰هزار نفر بوده در حالی که جمعیت فعلی بیش از یک میلیون نفر است و این باعث فشار به منابع آبی زیرزمینی شده است.
وی فرهنگ‌سازی استفاده بهینه از آب، تفکیک آب از درب منازل و آبیاری اراضی کشاورزی به شیوه نوین را از جمله اقدامات لازم برای کمک به منابع آبی استان عنوان کرد.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.