کد خبر : 6326
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تیر 1402 - 8:22

حرم قم از هوش مصنوعی در خدمت‌رسانی به زائران بهره خواهد برد

حرم قم از هوش مصنوعی در خدمت‌رسانی به زائران بهره خواهد برد
معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه حوزه فناوری اطلاعات آستان مقدس وارد مرحله جدیدی ازمسائل فناورانه از جمله هوش مصنوعی شده است، گفت: آستان مقدس به دنبال این است که در حوزه‌های مختلف خدمات حرم، خدمات زائر، خدمات فنی مهندسی و فناوری اطلاعات از هوش مصنوعی بهره‌مند شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ هادی محمودنژاد  اظهار کرد: یکی از شاخصه های مهم هر شخص، گروه و سازمان این است که بتواند مطابق با علم و تکنولوژی زمان خود حرکت کند و به روز باشد و آستان مقدس بانوی کرامت هم این مؤلفه را در دستور کار خود دارد، مخصوصا در حوزه های فناورانه که از مهمترین مسائل است.

وی با بیان اینکه حوزه فناوری اطلاعات آستان مقدس بانوی کرامت وارد مرحله جدیدی از مسائل فناورانه از جمله هوش مصنوعی شده است، گفت: این آستان مقدس به دنبال این است که در حوزه های مختلف خدمات حرم، خدمات زائر، خدمات فنی مهندسی و خدمات آی تی از هوش مصنوعی استفاده کند.

معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه آستان مقدس بانوی کرامت از سال ۱۴۰۲ به صورت عملیاتی به حوزه هوش مصنوعی ورود پیدا کرده است، افزود: مدیریت فناوری اطلاعات آستان مقدس در کنار برنامه‌ریزی برای کارهای اجرایی، در حوزه کارهای علمی و پژوهشی هم کارهایی را شروع کرده است.

وی ادامه داد: تأکید آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس این است که با ورود به عرصه‌های علمی نوظهور همه جوانب کار دیده شود و تک قطبی به کار نگاه نشود و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم تاکید داشته‌اند «در دوران هوش مصنوعی و کوانتوم و اینترنت نمی‌شود با همان ابزارهای چهل سال قبل کار کرد باید ابزارها متناسب با زمان باشند اما آنچه تغییر نمی‌کند جبهه‌بندی‌هاست».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.