کد خبر : 2981
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردین 1402 - 9:32

روزه خواری و حرمت شکنی ماه رمضان کار درستی نیست

روزه خواری و حرمت شکنی ماه رمضان کار درستی نیست
استاد حوزه با اشاره به اینکه کم خوردن غذا سبب تقویت روح می شود، گفت: روزه خواری و حرمت شکنی ماه رمضان کار درستی نیست.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حجت الاسلام و المسلمین ظهیری در سومین سحر ماه مبارک رمضان در ویژه برنامه تسبیح سحر که در امام زاده علی بن جعفر(ع) برگزار شد، اظهار داشت: ماه رمضان حرمت بی نظیری دارد و تمام کتب آسمانی ظرف زمانی نزول شان‌ماه رمضان بوده است.

وی افزود: روزه خواری و حرمت شکنی ماه رمضان کار درستی نیست، در بین ۱۲ ماه سال هیچ ماهی نیست که شهر توبه و مغفرت و رحمت نام برده شده است.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: رحمت معانی مختلفی دارد، رحمت الهی رشد و ترقی انسان را به همراه دارد یکی از مهم ترین عواملی که در رمضان سبب رشد انسان می شود دوری از خوردن و آشامیدن است.

وی با بیان اینکه کم خوردن غذا سبب تقویت روح می شود، تصریح کرد: بسیاری از بزرگان توصیه اکید دارند که اگر مردم می دانستند کم خوردن غذا چه مقدار مفید است کمتر می خوردند، ماه رمضان امسال در فصل بهار است و فصل بسیار خوبی است.

حجت الاسلام ظهیری خاطرنشان کرد: ضرر زدن به جسم مورد تاکید دین نیست اما تن پروری هم مورد تاکید نبوده و کسی که از پرخوری پرهیز کند روحش فربه می شود و به سوی آسمان می رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) فرمودند من شما را به دو کار سفارش می کنم اول استغفار و همچنین دعاست،  بوسیله دعا بلاها از شما برداشته می شود.

این استاد حوزه خاطر نشان کرد: معصومین(ع) همواره بر استغفار  تاکید داشته اند و باید از ماه رمضان بهترین استفاده را ببریم و نسبت به دعا و استغفار توجه ویژه داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.