کد خبر : 14249
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 9:08

شورای راهبردی تصادفات استان قم با حضور وزیر کشور برگزار شد

شورای راهبردی تصادفات استان قم با حضور وزیر کشور برگزار شد
وزیر کشور با سفر به قم در شورای راهبردی تصادفات این استان حضور یافت و در جریان آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی قم قرار گرفت.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ به نقل از روابط عمومی استانداری قم ،‌ این شورا که به ریاست احمد وحیدی و با حضور سید محمد آقامیری استاندار قم ، رئیس پلیس راهور کشور ، فرماندهی انتظامی استان قم ، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیران دستگاه های اجرایی و امدادی استان ترتیب یافت، وضعیت راه های قم مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری قم ، از زمان آغاز سفرهای نوروزی تاکنون ۲ هزار و ۲۸ سانحه در استان قم اتفاق افتاده که یک‌هزار و ۶۹۱ مورد از آنها در داخل شهر و ۳۳۷ مورد نیز در راه‌های برون‌شهری به وقوع پیوسته است و طی این مدت ۱۱ مسافر نوروزی در طول راه‌های استان قم جان خود را ازدست‌ دادند.

وزیر کشور همچنین به همراه استاندار قم از خدمات دستگاه های امدادی و انتظامی استان به مسافران نوروزی در عوارضی قم – تهران بازدید کرد.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم – تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم – کاشان، آزادراه قم – کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم – گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم – سلفچگان – اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز امروز به صورت سرزده با سفر به قم از مراکز ارائه خدمات به زائران و مسافران ، پایگاه سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم و بیمارستان شهید بهشتی بازدید کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.