کد خبر : 5236
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 خرداد 1402 - 20:58

«۳۱ خرداد» آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی

«۳۱ خرداد» آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی
مدیر کل امور مالیاتی استان قم گفت: صاحبان حرف و مشاغل تا ۳۱ خرداد برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی یا تایید فرم تبصره ماده ۱۰۰ فرصت دارد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ مدیر کل امور مالیاتی استان با اعلام این خبر گفت: ۳۱ خرداد آخرین مهلت برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی یا تایید فرم تبصره ماده ۱۰۰ برای صاحبان مشاغل و ۳۱ تیر آخرین مهلت برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی است.

نیروبخش گفت: سازمان امور مالیاتی با هدف تعامل بیشتر با صاحبان حرف و مشاغل، مالیات مقطوع هر شخص را در تارنمای Tax.gov.ir اعلام کرده است و افراد جهت آگاهی و پرداخت مالیات سالیانه خود می‌توانند به این تارنما مراجعه کنند.

وی افزود: در صورتیکه مودیان نسبت به مبلغ مالیات پیشنهادی اعتراض داشته باشند می‌توانند نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند و این اظهارنامه مطابق با میزان سوددهی مشاغل بررسی خواهد شد.

وی در ادامه به تحقق ۹۰ درصدی درآمد‌های مالیاتی استان اشاره کرد و گفت: صاحبان حرف و مشاغل در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت کردند که این مبلغ بیش از ۹۰ درصد از مالیات پیش بینی شده استان بود.

مدیر کل امور مالیاتی استان، پرداخت مالیات را گره گشای مشکلات عمرانی شهر‌ها و روستا‌ها عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۱۴۰۰ میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد که تزریق این مبلغ به اتمام پروژه‌های عمرانی سطح شهر کمک شایانی کرد.

نیروبخش همچنین از امکان تقسیط مالیات صاحبان حرف و مشاغل خبر داد و گفت: مودیان در صورتی که مبلغ مالیات قطعی را قبول داشته باشند می‌توانند با مراجعه به درگاه خدمات پرداخت و یا واحد‌های مالیاتی نسبت به تقسیط مالیات خود اقدام کنند.

وی همچنین از معافیت مالیاتی ۵۷ درصد از صاحبان مشاغل در خبر داد و گفت: ۲۹ درصد از مودیان مالیاتی کمتر از ۱۵ میلیون و ۱۴ درصد نیز بیش از ۱۵ میلیون تومان باید پرداخت کنند.

گفتنی است صاحبان حرف و مشاغلی که مجموعه فروش آن‌ها در سال گذشته کمتر از شش میلیارد و هفتصد و بیست میلیون تومان بوده است مکلف به پرداخت مالیات در قالب مالیات حرف، مشاغل و اصناف هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.