کد خبر : 6217
تاریخ انتشار : شنبه 17 تیر 1402 - 19:16

نتایج آزمون نهایی فردا اعلام می‌شود

نتایج آزمون نهایی فردا اعلام می‌شود
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش از اعلام نتایج آزمون نهایی خبر داد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: ۵۹۵ هزار و ۶۲۴ نفر در آزمون نهایی روزانه و ۳۱۸ هزار و ۸۴۱ نفر در آزمون نهایی بزرگسال و ترمیم نمره شرکت کردند. ۹۱۴ هزار ۴۶۵ نفر در آزمون شرکت کردند که از این تعداد ۵۳۴ هزار و ۱۳۱ نفر دختر و۳۸۰ هزار و ۳۴ نفر پسر بودند. ۳۹۱ حوزه تصحیح داشتیم در این آزمون ۵ هزارو ۶۵ حوزه امتحانی تشکیل شد.

زارعی گفت: شورا‌ها ۷۶ درصد درجه سختی سوالات را قبول داشتند. مبنای سوالات کتاب بود از طرح سوالات پر تکرار پرهیز شده بود امیدواریم برای سال‌های آینده هم مرجعیت امتحانات کتاب باشد.

زارعی اعلام کرد: تا امشب نمرات به حوزه‌ها ارسال می‌شوند. از فردا تا ۲۰ تیر دانش آموزان مهلت اعتراض به نمرات خود را دارند. اعتراض دانش آموزان در کشور انجام می‌شود. به طوریکه مصحح چهارم در یکی از استان‌ها برگه دانش آموز را صحیح می‌کند.فارغ التحصیلان سال ۱۳۸۴ به بعد سوابق تحصیلی خود را می‌توانند از فردا وفارغ التحصیلان امسال از هفته آینده مشاهده کنند.

وی افزود: ۲۳ میلیون پاسخ نامه توسط ۴۸ هزار معلم مورد تصحیح قرار گرفته است و همکاران گاهی تا پاسی از شب مشغول تصحیح هستند.

او ادامه داد: ۶۵ درصد نمرات اعلام شده هیچ مغایرتی بین نمره مصحح‌ها وجود ندارد و یا کمتر از یک نمره مغایرت وجود داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.