کد خبر : 5181
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1402 - 20:06

کارشناس جمعیت و خانواده مطرح کرد:

ضرورت تغییر رویکرد و سبک زندگی در خصوص ازدواج و فرزندآوری

ضرورت تغییر رویکرد و سبک زندگی در خصوص ازدواج و فرزندآوری
یک کارشناس جمعیت و خانواده گفت: تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری بیشتر، ترغیب جوانان به ازدواج، تبیین نگاه‌های دینی در خصوص محوریت ازدواج و فرزندآوری و فرهنگ سازی و تغییر سبک زندگی از راهکارهای مهم در بهبود هرم جمعیتی است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛حجت الاسلام علی ابوترابی در همایش جهاد تبیین در حوزه جوانی جمعیت در سپاه استان قم، با اشاره به وضعیت نامطلوب فرزندآوری کشور، بیان کرد: میانگین فرزندآوری در کشور ۱.۵فرزند برای هر زوج است در حالیکه باید این رقم حداقل ۲.۵ باشد.
ابوترابی ادامه داد: کاهش فرزندآوری و تک فرزندی در صورت ادامه وضعیت کنونی کشور سبب خواهد شد تا در آینده نه چندان دور بخش مهمی از انرژی و منابع کشور هزینه سالمندان و مستمری بگیران شود.
این کارشناس جمعیت و خانواده با بیان اینکه کاهش جمعیت اثر بسیار مخربی بر اقتصاد خواهد گذاشت، ابراز داشت: یکی از مشکلات جدی امروز جامعه این است که جوانان میلی به ازدواج ندارند و نوعی هراس اجتماعی رخ داده است.
وی خاطرنشان کرد: طبق آمار رسمی بین‌المللی ،ایران جزو کشورهایی است که دارای سریع ترین افت جمعیتی، افزایش پیری و کاهش جوانی است.
کارشناس جمعیت و خانواده با بیان اینکه سن تجرد قطعی در کشور به حدود ۳۰ سال کاهش یافته است، اظهار داشت: اندیشمندان و متفکرین جهان، همه بر این باورند که آینده برای کشورهای پرجمعیت است.
وی با اشاره به آمار نگران کننده سقط جنین خاطرنشان کرد: یکی از خلأهای مهم در کشور عدم وجود نهادهای قدرتمند و پرنفوذ در دفاع از حقوق جنین است.
ابوترابی اضافه کرد: تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری بیشتر، ترغیب جوانان به ازدواج، تبیین نگاه‌های دینی در خصوص محوریت ازدواج و فرزندآوری و فرهنگ سازی و تغییر سبک زندگی از راهکارهای مهم در بهبود هرم جمعیتی است.
وی تاکید کرد: از سال ۱۴۰۰ به بعد حدود ۵۰ درصد از مشوق های فرزندآوری و جوانی جمعیت اجرا شده و لازم است در خصوص اجرای کامل آن اهتمام بیشتری بخرج داده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.