کد خبر : 11685
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آذر 1402 - 18:30

مدیرکل غله قم:‌

۱۱۸ هزار تُن گندم تحویل کارخانه‌های آرد قم شد

۱۱۸ هزار تُن گندم تحویل کارخانه‌های آرد قم شد
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ماه، ۱۱۸ هزار تُن گندم برای تامین آرد واحدهای نانوایی و فانتزی به کارخانه‌های تولید کننده آرد مستقر در استان تحویل داده شده‌است.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سعید محمدی  پیرامون این موضوع بیان داشت: وضعیت تامین و تدارک و همچنین ذخیره‌سازی گندم درقم مطلوب است و ما همیشه مقدار مناسبی از این محصول راهبردی را که حداقل برای نیاز سه ماه آینده استان کافی باشد را در سیلو نگهداری می‌کنیم.

وی شرایط نگهداری گندم در سیلوی استان را مناسب دانست و گفت:‌ ما از ابتدا با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته که توانایی تشخیص کیفیت این محصول را دارد، وضعیت گندم‌های وارداتی به قم را به خوبی بررسی و همواره از گندم‌های مرغوب برای تولید آرد مورد نیاز واحدهای نانوایی استفاده می‌کنیم.

وی در بخش‌ دیگری از سخنان خود با اشاره به فواید سبوس نان برای سلامتی شهروندان، تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تعداد واحدهای نانوایی عرضه کننده نان کامل ( با سبوس بالا) در استان قم از ۳۰ واحد فراتر خواهد رفت تا مردم در همه مناطق شهر به این نوع نان دسترسی داشته باشند.

گفتنی است گندم مورد نیاز استان قم در سیلوی بِتُنی ۱۱۰هزار تُنی شهید آصف نخعی که در جنوب غربی شهر قم در محور قم ـ سلفچگان قرار دارد، ذخیره می‌شود؛ این سیلو دارای ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۰۸هزار تُن گندم و ۳۶ کندو می‌باشد، این سیلو با توان تخلیه و بارگیری ۲۰۰ تُن در ساعت، در زمینی به مساحت ۹۰هزار مترمربع ساخته شده و از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.

آزمایش‌های انجام شده توسط نهادهای نظارتی همچون اداره کل استاندارد نشان می‌دهد آرد توزیع شده در میان نانوایی‌های استان از کیفیت لازم برخوردار است و در ادامه نانوایان عزیز قمی نیز تلاش می‌کنند با مهارت بالای خود، نان با کیفیتی را به دست مردم برسانند، به نحوی که مسئولان حوزه آرد و نان قم بیان می‌کنند نان های تولید شده در این استان به‌خصوص نان سنگک از بهترین نان‌های کشور است.

به طور کلی حدود ۹۰۰ نانوایی درسطح شهر و مناطق مختلف قم فعال است و نانوایان در این استان انواع نان‌های مورد علاقه مردم را تولید می‌کنند. پنج کارخانه تولید آرد نیز در قم فعال است و میزان آرد مصرفی نانوایی‌ها در این استان در هر ماه بیش از ۱۰ هزار تُن می‌باشد.

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.