کد خبر : 7717
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مرداد 1402 - 9:51

معاون پارلمانی رئیس جمهور:

مردم بار اصلی برگزاری پیاده‌روی اربعین را بر دوش دارند

مردم بار اصلی برگزاری پیاده‌روی اربعین را بر دوش دارند
معاون پارلمانی رئیس جمهور در گردهمایی خادمان افتخاری امام حسین (ع) در قم، گفت: مردم و تشکل‌های خودجوش بیشترین نقش را در برگزاری پرشور مراسم اربعین بر عهده دارند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در گردهمایی خادمان افتخاری سخا الحسین علیه السلام در قم حماسه اربعین حسینی را صحنه‌ای باشکوه و بزرگ و تماشایی در دنیا عنوان کرد و اظهار داشت: دنیا هر سال از برگزاری باشکوه اربعین در تعجب است که چگونه عاشقان سید الشهدا علیه السلام در حال ایثار و از خود گذشتگی به یکدیگر در این مراسم هستند.

وی مراسم معنوی اربعین را فرصت بزرگی دانست و افزود: دولت ایران و عراق وظیفه خود می‌دانند که دستگاه‌های متعدد را برای خدمت‌رسانی به خط کنند و امسال هم با هماهنگی دو کشور با همدلی و وحدت اجرایی این مراسم باشکوه برگزار خواهند کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در برگزاری باشکوه مراسم اربعین نقش اصلی را مردم دارند، گفت: کمک‌های مردمی و حضور تشکل‌های مردمی بار اصلی در برگزاری مراسم را بر دوش دارد و این انگیزه و عشق به امام حسین علیه السلام است که مردم را پای کار این مراسم معنوی می‌آورد.

حسینی عنوان کرد: برای پیش رفتن امور و تسهیل در اجرای این مراسم مهم شیعی مسئولان باید در کنار مردم باشند و با تلاش و همدلی امسال هم این مراسم را باشکوه برگزار کنند.

در گردهمایی خادمان افتخاری سخا الحسین علیه السلام که با حضور هزار خادم افتخاری در سالن همایش مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد از لباس این خدام در مراسم اربعین حسینی رونمایی شد.

این خادمان از سراسر کشور انتخاب شده‌اند به زبان‌های مختلف مسلط هستند و قرار است از ۶ شهریورماه تا ۱۵ شهریور در ایام اربعین به زائران امام حسین علیه السلام خدمت‌رسانی کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.