کد خبر : 2571
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اسفند 1401 - 19:09

پروژه‌های منطقه جمکران در سفر دوم رئیس جمهور به قم پیگیری می‌شود

پروژه‌های منطقه جمکران در سفر دوم رئیس جمهور به قم پیگیری می‌شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: تکمیل رینگ دوم ترافیکی جمکران و اتصال آن به بلوار انتظار، تکمیل کنار گذر شرقی و ضلع جنوبی محدوده جمکران و اتصال آن به بلوار ولیعصر(عج) و احداث پارکینگ مرکزی جمکران پروژه‌های مهمی است که در سفر دوم رئیس جمهور به قم پیگیری می‌شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ ابراهیم معتمدی امروز در مراسم آغاز عملیات کاشت نهال در ۲۰ هکتار از اراضی مسجد مقدس جمکران که در انتهای بلوار ظهور قم برگزار شد، طی سخنانی با تاکید بر اینکه موضوع فضای سبز و پوشش گیاهی فقط به چند دستگاه محدود نمی‌شود و تلاش برای حفظ و توسعه منابع طبیعی وظیفه همه دستگاه‌هاست، اظهار کرد: در طرح‌های توسعه جمکران با توجه به اسناد بالادستی، باید موضوع فضای سبز و پوشش گیاهی مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: چند پروژه اطراف مسجد وجود دارد که در سفر دوم رئیس جمهور به قم این پروژه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد، کنار گذر شرقی یکی از این پروژه‌ها است که جمعیتی که از یزد و اصفهان می‌آیند از این مسیر استفاده می‌کنند و بخشی از مردم نیز که از قم به کهک می‌روند، می‌توانند در این مسیر تردد داشته باشند، تکمیل این پروژه، بخشی از حلقه پیرامونی شهر قم را تکمیل می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: تکمیل ضلع جنوبی روبه قبله مسجد جمکران و اتصال آن به ادامه تقاطع ولیعصر(عج) به کنارگذر شرقی می‌تواند فضای پیرامونی مسجد را ساماندهی کند.

وی ادامه داد: تکمیل حلقه دوم جمکران در بخش محله جمکران و اتصال آن به سمت بلوار انتظار سومین پروژه مهم است که شهرداری و شورا باید به سرانجام برسانند.

معتمدی از ایجاد زیرساخت پارکینگ مرکزی مسجد مقدس جمکران به‌عنوان چهارمین پروژه مهم نام برد و گفت: امیدواریم در سفر وزیر راه، ایستگاه مترو و قطار سریع‌السیر را مشخص کرده و به یک نقطه متمرکز برای پارکینگ جمکران برسیم.

وی از ایجاد یک پارکینگ مرکزی در ورودی رودخانه برای رفع مشکل پارکینگ حرم حضرت معصومه(س) یاد کرد و افزود: با اجرای این پروژه‌ها در افق ۱۰ ساله، با حمایت های تولیت‌های حرم و جمکران، استاندار و  مسئولان ملی مشکل پارکینگ جمکران در مناسبت‌های مختلف از جمله نیمه شعبان رفع می‌شود.

معتمدی با بیان اینکه عملیات بیابان‌زدایی باید در مساحتی بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های استان قم انجام شود، گفت: امیدواریم با هم بتوانیم پروژه‌های مهم استان را به شیوه مطلوب دنبال کنیم تا مشکلات مردم کمتر شود.

وی با بیان اینکه شهر قم نماد و پناه شیعیان اسلام است، تصریح کرد: این شهر ویژگی های خاصی دارد که باید به این ویژگی‌ها توجه و مفاهیم دینی به بهترین صورت از این شهر به جهان منتقل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.