کد خبر : 13520
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 بهمن 1402 - 12:36

معاون فرهنگی بنیاد فرهنگی امامت:

باید امام عصر را بیشتر معرفی کنیم/ ویژه برنامه های دهه مهدویت

باید امام عصر را بیشتر معرفی کنیم/ ویژه برنامه های دهه مهدویت
معاون فرهنگی بنیاد فرهنگی امامت با اشاره به‌ویژه برنامه‌های بنیاد فرهنگی امامت برای دهه مهدویت، گفت: در بنیاد فرهنگی امامت به دنبال معرفی این ذخیره امامت هستیم و اینکه امام عصر در بین ما هستند و در کنار ما زندگی می‌کنند.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام محمدمهدی شاهینی در نشست خبری که به مناسبت دهه مهدویت در سالن جلسات بنیاد فرهنگی امامت برگزار شد، با اشاره به اینکه دهه مهدویت یادگار آیت‌الله صافی است، اظهار داشت: دهم تا بیستم ماه شعبان به‌عنوان دهه مهدویت معرفی شده است که باید در این بازه زمانی سعی کنیم بیشتر به یاد امام عصر خود باشیم.

وی ادامه داد:  خداوند بیش از هزار سال از خلیفه خود حفاظت کرده و ما وظیفه داریم با تمام توان این امام حاضر را معرفی کنیم.

معاون فرهنگی بنیاد فرهنگی امامت با اشاره به اینکه دهه مهدویت امسال را به نام امام حاضر نام‌گذاری کردیم، گفت: این نام‌گذاری باهدف توجه و یاد بیشتر مردم به حضور این امام در بین ما است.

وی خاطرنشان کرد: در بنیاد فرهنگی امامت به دنبال معرفی این ذخیره امامت هستیم و اینکه امام عصر در بین ما هستند و در کنار ما زندگی می‌کنند.

حجت‌الاسلام شاهینی با اشاره به برنامه‌های بنیاد امامت در این دهه، ابراز داشت: دوره علمی تربیتی امام حاضر را در ۶ جلسه برای مبلغین با موضوع تربیت مهدوی، زندگی مهدوی، راهکار برون‌رفت از دوره غیبت و مهدویت در نگاه جامعه امروز برگزار کردیم.

وی اضافه کرد:  پس از برگزاری این دوره، روز گذشته مبلغین به شهرهای مختلف استان تهران برای حضور در مدارس و تبلیغ و معرفی امام حاضر اعزام شدند.

معاون فرهنگی بنیاد فرهنگی امامت با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی دهه مهدویت در بنیاد امامت تشکیل شده است،  افزود: به‌منظور پیشرفت اقدامات، دبیرخانه تا دهه مهدویت سال آینده فعال خواهد بود.

وی گفت: جلسات متعدد مشاوره برای مجموعه‌‎های فرهنگی، گروه‌ها و سازمان‌ها مختلف با موضوع مهدویت برگزار شد همچنین سالن‌ها و امکانات بنیاد فرهنگی امامت را برای مجموعه‌هایی که جشن‌های مهدویت دارند، با تخفیف مناسب و در مواردی به‌صورت کاملاً رایگان در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

حجت‌الاسلام شاهینی با بیان اینکه جشن آغاز دهه مهدویت در تاریخ ۹ شعبان برگزار خواهد شد، گفت: سخنران این جلسه آیت‌الله نظری منفرد و شعرخوانی و مدیحه‌سرایی اساتید و با حضور خانوادگی علاقه‌مندان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: سامانه تماس تلفنی پاسخ‌گویی به سؤالات امامت و مهدویت را نیز در این ایام تقویت کردیم و شماره پاسخگویی به این شبهات ۳۷۱۵۰ است. همچنین سه‌شنبه سومین جلسه با من حرف بزن ویژه پاسخ به سؤالات اعتقادی و مذهبی نسل جوان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی بنیاد فرهنگی امامت با بیان اینکه از روز شنبه نیز دانش‌آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی دختر و پسر استان در یک ویژه‌برنامه دوساعته شرکت خواهند کرد، تصریح کرد: بازی، نمایش، پذیرایی و اهدای هدایا و جوایز از برنامه‌های این ویژه‌برنامه است.

وی اضافه کرد: آمادگی داریم در چهار سانس که در هر سانس نیز امکان میزبانی از تعداد ۱۵۰ دانش‌آموز وجود دارد برنامه را برگزار کنیم که مدارس می‌توانند با شماره‌تلفن ۰۲۵۳۸۸۳۸۶۹۰ و یا شماره همراه ۰۹۱۲۴۵۳۱۴۵۰ برای برنامه هماهنگی لازم را انجام دهند.

حجت‌الاسلام شاهینی با بیان اینکه نشست شاعرانه با عنوان «مدح امیر» در هر ماه برگزار می‌شود، عنوان کرد: جلسه این ماه با عنوان مدح وارث امیر را با محوریت امام‌زمان (عج) به مناسبت دهه مهدویت برگزار خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید از تمام ظرفیت‌ها برای معرفی و جلب‌توجه مردم به امام‌زمان (عج) استفاده کنیم و در این ایام با دو هشتک امام حاضر و عریضه مطالب و دل‌نوشته‌های مربوط به امام‌زمان را در فضای مجازی نشر خواهیم داد.

معاون فرهنگی بنیاد فرهنگی امامت در خاتمه گفت: در خصوص دهه مهدویت نمایشگاهی هم در ساختمان بنیاد فرهنگی مهدویت دایر شده است که علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید عصرها حاضر شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.