کد خبر : 10901
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 - 10:41

به مناسبت ۱۳ آبان، روز دانش‌آموز مطرح شد؛

۵۶ سند از اسناد لانه جاسوسی وارد کتاب‌های درسی شده‌اند

۵۶ سند از اسناد لانه جاسوسی وارد کتاب‌های درسی شده‌اند
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: بخشی از اسناد لانه جاسوسی وارد کتب درسی شده‌اند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ در قرن‌های اخیر الگوی رفتاری مستکبران این واقعیت را روشن ساخته که در منطق مستکبران میل به کسب منافع بیشتر، هیچ حدومرزی نمی‌شناسد و حقوق ملت‌ها، آزادی و حتی جان انسان‌ها برایشان اهمیتی ندارد.

در زمان پهلوی عدم آزادی کشور، عامل اصلی شکل‌گیری روحیه‌ استکبارستیزی در ایران بوده است.

تسخیر لانه جاسوسی در ١٣ آبان ١٣۵۸ ، توسط دانشجویان عضو انجمن‌های اسلامی نشان داد روحیه استقلال‌طلبی و استکبارستیزی بیش از دیگر اقشار در میان دانشجویان و نخبگان ایران اسلامی ریشه داشته و دارد.

یوم اللّه سیزده آبان، یادآور حماسه ها، ایثارها و فداکاری های دانش آموزان عزیزمان است. این روز باشکوه بدین سبب روز «دانش آموز» نامیده شد، تا خاطره فرزندان دلیر انقلاب برای همیشه جاودان بماند و درسی فراموش ناشدنی برای تمام دانش آموزان در سراسر گیتی باشد که با ابرقدرت های چپاول گر به مبارزه بی امان بپردازند و عزّت را بر زندگی ذلت بار ترجیح دهند.

روز سیزدهم آبان به همه مستضعفان جهان آموخت که بر ضد مستکبران قیام کنند و حقوق از دست رفته خویش را از چنگال استکبار و استعمار بیرون کشند.

پیام روز سیزدهم آبان به مسلمانان این است که تنها در برابر پروردگار جهانیان و مکتب توحید به نماز بایستند و فقط در پیشگاه خدا به کرنش بنشینند و تا همیشه زمان در برابر ظلم و زورگویی ابرقدرت ها سر تسلیم فرود نیاورند.

چه رازهایی در لانه جاسوسی تسخیر شده اند؟

نیک افروز، مدیر شبکه رشد سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی  گفت: در صفحات تقویم هر سال، ۱۳ آبان‌ به عنوان روز تسخیر لانه جاسوسی و مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده است.

وی افزود: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در کتب درسی اشاراتی به اسناد تسخیر شده در لانه جاسوسی داشته است تا دانش آموزان بیشتر با اهمیت این موضوع آشنا شوند.

نیک افروز درباره این که در کتب درسی چه رازهایی از لانه جاسوسی تسخیر شده اند، اظهار کرد: در کتب درسی دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش کشاورزی – دانش فنی پایه (امور دامی)، دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش کشاورزی – دانش فنی پایه (صنایع غذایی)، دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش کشاورزی – دانش فنی پایه (امور زراعی)، اهمیت تنگه هرمز در تأمین منابع نفتی جهان و… آورده شده اند.

وی افزود: هموطنان عزیز برای اطلاعات بیشتر در خصوص اسناد ذکر شده در کتب درسی می‌توانند به سایت https://www.roshd.ir/laneh مراجعه کنند.

دیدار جمعی از دانش آموزان با رهبر انقلاب

تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان  گفت: بسته اجرای برنامه‌های روز دانش‌آموز از سوی اتحادیه  انجمن‌های اسلامی دانش آموزان شامل ۳ اتفاق مهم است. اولین اتفاق مهم در هفتم آبان به وقوع پیوست که آغاز همزمان رویداد نوجهان در ۲۰ هزار مدرسه سراسر کشور بود. تلاش شده است در این رویداد دانش‌آموزان با مفهوم استکبار و عملکرد آن آشنا شوند.

او ادامه داد: درباره اتفاقاتی که پیرامون استکبار رخ می‌دهد؛ پیام‌ها و سیگنال‌های مرتبط با افول قدرت‌های غربی به‌ویژه آمریکا، اطلاعات کافی در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: دانش آموزان در ۱۰ آبان می‌توانند پیام‌های خود را در قالب دست سازه‌ها، پلاکاردها و کاردستی طراحی کرده و در راهپیمایی ۱۳ آبان در معرض دید قرار دهند.

وی افزود: دانش آموزان چهارشنبه ۱۰ آبان با مقام معظم رهبری دیدار کردند.

۱۳ آبان برگ زرینی در تاریخ کشور بوده، به نام تقابل حق و باطل شناخته شده  است و امسال این مراسم باید پرشورتر از گذشته برگزار شود.

روز دانش آموز روز بصیرت و دانایی و روز ایستادگی و مقاومت در مقابل غرب است و بهترین روزی است که دانش آموزان باید به آن افتخار کنند. البته با توجه به جنگ اسرائیل با فلسطین و جنگ‌های رسانه‌ای علیه کشورمان حضور دانش آموزان در ۱۳ آبان امسال کمی با سال‌های گذشته تفاوت دارد. تفاوتی که دانش آموزان نیز به آن واقف هستند و می‌دانند حضور آن‌ها در چنین روزی به چه معنا است.

نظم نوین جهانی، نسل آرمانی؛ شعار اصلی روز دانش آموز

باقر زاده، معاون پرورشی‌ وزارت آموزش و پرورش  گفت: شعار اصلی۱۳ آبان امسال نظم نوین جهانی، نسل آرمانی است. شعار فرعی این روز نیز نسل ضد آمریکا و هندسه بدون سلطه است.

وی افزود: علاوه بر اقدامات متداول سال‌های گذشته، تولید سرود کرده‌ و در اختیار دانش آموزان قرار داده‌ایم.

او ادامه داد: ساخت دست سازه‌های غول پیکر و مجسمه، معرفی و مسابقه کتابخوانی جشن خرگوش‌ها برای مقطع ابتدایی و بازدید دانش آموزان از نمادهای استکبار و مقابله با استکبار همچون خانه کاشانی و پالایشگاه (نشان صنعت نفت است) از اقدامات معاونت پرورشی آموزش و پرورش هستند.

سند اسناد لانه جاسوسی وارد کتاب‌های درسی شده اند

بنا بر اعلام روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، ۵۶ سند از اسناد لانه جاسوسی وارد کتاب‌های درسی شده اند. هرچند بخشی از این اسناد در سال‌های قبل نیز در دسترس بوده اند، اما امسال بخش‌های قبلی تقویت و بهسازی شده و اسناد دیگری نیز افزوده شده اند.

در آستانه گرامی‌داشت ۱۳ آبان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی، این اقدام ناچیز از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در راستای تکریم شهدای انقلاب اسلامی تقدیم جامعه تعلیم و تربیت شد.

بی گمان، دانش آموزان آگاه و رشید ما در مبارزه با استکبار، همواره نقشی فعّال و فراموش ناشدنی ایفا کرده اند. این عزیزان بودند که در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ از آیینه احساس و شعور مردم انقلابی و مسلمان ایران غبار برگرفتند و هویت مسلمانی، خوداتکایی و مبارزه با استکبار را به همگان آموختند.

این نوجوانان دانش دوست بودند که با شعارهای کوبنده و مشت‌های گره خورده، پایه‌های حکومت مزدور پهلوی را سست کردند و لرزه بر اندام زمام‌داران کاخ‌های کفر انداختند.

نواختن زنگ استکبار ستیزی در مدارس

بر اساس مصوبه هشتصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، نواختن زنگ مناسبت‌های ملی‌ ‌اسلامی در مدارس کشور ساماندهی و مقرر شده در طول سال تحصیلی فقط سه زنگ خاص به صورت همزمان در مدارس کشور در سه مناسبت آغاز سال تحصیلی، گرامیداشت دفاع مقدس (اول مهر)، روز دانش‌آموز و استکبارستیزی (۱۳ آبان) و زنگ انقلاب اسلامی (۱۲ بهمن) نواخته شوند.

بر این اساس زنگ روز دانش آموز امسال نیز همچون سال‌های گذشته در ۱۳ آبان در مدارس سراسر کشور نواخته می شود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.