کد خبر : 7217
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مرداد 1402 - 8:42

کتیبه هیأت هنر و رسانه استان قم رونمایی شد +تصاویر

کتیبه هیأت هنر و رسانه استان قم رونمایی شد +تصاویر
کتیبه هیأت هنر و رسانه استان قم با موضوع «بانوان عاشورایی» با حضور جمعی از مادران شهدا، مسئولان استانی و اهالی هنر و رسانه قم رونمایی شد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛

آیین رونمایی از کتیبه هیأت هنر و رسانه استان قم با موضوع «بانوان عاشورایی» اثری از مسعود نجابتی، عصر امروز با حضور مسئولان استانی و اهالی هنر و رسانه در مجتمع آموزشی هدایت قم برگزار شد.

مسعود نجابتی طراح گرافیک در این مراسم عنوان کرد: موضوع جلسات امسال هیئت هنر و رسانه «بانوان عاشورایی» است و این بانوان کسانی بودند که یا در متن حادثه عاشورا حضور داشتند و یا پس از واقعه عاشورا نقش آفرینی کرده‌اند.

وی ابراز کرد: امسال در مراسمات هیئت هنر و رسانه، به بازخوانی حضور عظیم زنان در جریان عاشورا خواهیم پرداخت و ضرورت دارد تا هنرمندان و اهالی رسانه در این خصوص همچون گذشته، نقش‌آفرینی کنند.

این هنرمند پیشکسوت گفت: حجاب و عفاف تنها مسأله امروز جامعه نیست و از توطئه رضاخان پهلوی تا به امروز ادامه داشته و با توجه به مباحث روز جامعه، از هیئت هنر و رسانه انتظار می‌رود که در این خصوص نیز برنامه‌های متفاوت و موثری را برگزار کند.

در این مراسم از مادران معظم شهیدان مهدی زاهدلویی، حسین مالکی نژاد، مهدی ایمانی و حسن مختارزاده، با اهدای تابلو کتیبه هیئت هنر و رسانه و تبرکی حرم مطهر سیدالشهداء(ع) تقدیر شد.

گفتنی است اجرای گروه موزیک سپاه قم، شعرخوانی «سیدمحمدجواد شرافت» و  مرثیه‌سرایی «حسن مالکی نژاد» نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در کتیبه هیأت هنر و رسانه استان قم نام بانوان بزرگواری نقش بسته است که در حادثۀ کربلا به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم نقش داشته‌اند؛ چه پیش از حادثۀ کربلا، چه در کربلا و چه پس از آن.

نام سرسلسلۀ زنان عاشورایی، عقیلۀ بنی‌هاشم حضرت زینب کبری(س) و دیگر مخدّرات از جمله امّ سلمه همسر پیامبر(ص)، ام‌البنین همسرامیرالمؤمنین(ص)، ام کلثوم دختر امیرالمؤمنین(ص)، خدیجه دختر امیرالمؤمنین(ص)، فاطمه دختر امیرالمؤمنین(ص)، صفیه دختر امیرالمؤمنین(ص)، شهربانو همسر امام حسین(ص)، لیلی همسر امام حسین(ص)، رباب همسر امام حسین(ص)، سکینه دختر امام حسین(ص)، فاطمه دختر امام حسین(ص)، رقیه دختر امام حسین(ص)، رَمله همسر امام حسن(ص)، فاطمه دختر امام حسن(ص)، فضه خادم حضرت زهرا(ص) عاتکه فرزند جناب مسلم‌بن‌عقیل، دُلْهُم، همسر زُهَیربن‌قین از شهدای کربلا، امّ وَهب، همسر عبدالله‌بن‌عُمَیر کلبى‌ و مادر وهب، هانیه همسر وهب در این کتیبه نقش بسته است.

تمثال مبارک حضرت امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای نیز که بر این کتیبه نقش بسته، اثر استاد غلامعلی طاهری است که از نقاشان پیش‌کسوت حوزۀ هنری‌ انقلاب اسلامی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.