کد خبر : 5625
تاریخ انتشار : شنبه 3 تیر 1402 - 8:50

هشدار مدیرکل محیط زیست نسبت به تشدید آلودگی هوا در قم

هشدار مدیرکل محیط زیست نسبت به تشدید آلودگی هوا در قم
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: اختصاص حقابه برای کنترل وضعیت نامناسب کانون‌های گرد و خاک قم ضروری است و اگر این کار صورت نگیرد، بحران آلودگی‌ هوا ناشی از برخاستن گرد و خاک در قم تشدید می‌شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ سید رضا موسوی مشکینی  بیان داشت: مالچ پاشی در کانون‌های تولید گرد و خاک برای مهار این پدیده، یک سری مسائل زیست محیطی در پی دارد، علاوه بر این ممکن است حیات وحش منطقه را تحت تاثیر قرار دهد، همچنین در این کار موضوع هزینه و وسعت زیاد منطقه هم مطرح است، بنابراین تامین حقابه در جایی که امکان انتقال آب وجود دارد، همواره یکی از بهترین راهکارها برای مهار پدیده گرد و خاک در مناطق مستعد به شمار می‌آید.

وی افزود: پدیده گرد و خاک علاوه بر آسیب‌هایی که به محیط زیست وارد می‌ سازد، سلامت شهروندان را در معرض خطر قرار می‌دهد و این موضوع مهمی است که در برنامه‌ریزی‌های کلان تدوین شده برای مقابله با پدیده گرد و خاک همواره مورد توجه است اما عملیاتی شدن تصمیم‌های گرفته شده در این بخش به اهتمام و مشارکت بیشتری نیاز دارد.

وی با اشاره به اهمیت هوای پاک در زندگی تاکید کرد: محیط زیست با فطرت انسان‌ها گره خورده‌ و زیبایی‌های آن موجب آرامش روح است، بنابراین حفاظت از طبیعت اطرافمان موضوعی فراتر از امور عادی است و همه باید در این راستا به وظیفه خود عمل کنیم.

وی بیان داشت: اگر با طبیعت همراه شویم،‌ در مسائل اقتصادی نیز به اهداف مورد نظرمان خواهیم رسید اما اگر به خاطر برخی منافع،‌ به محیط زیست آسیب وارد کنیم، به طور حتم ضرر آن را خواهیم دید و این مساله‌ای است که درستی آن بارها ثابت شده‌است.

وی ادامه داد: مسائل محیط زیستی مانند یک زنجیره به هم متصل است، بنابراین در تصمیم‌گیری‌ های کلان باید کارشناسان این حوزه حضور داشته باشند تا بتوانیم در بخش‌ های مختلف با حفظ طبیعت پیرامونمان به پیشرفت‌های مورد نظر دست یابیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.