کد خبر : 10967
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1402 - 9:51

مدیرحوزه‌های علمیه:

روابط نهاد دینی حوزه با واتیکان باید تعمیق یابد

روابط نهاد دینی حوزه با واتیکان باید تعمیق یابد
مدیرحوزه‌های علمیه با بیان اینکه واتیکان یکی از مهم‌ترین مراکز ارتباطی ما باید باشد، عنوان کرد: تاکنون تمام روابط ما به صورت پراکنده بوده است که باید ساماندهی شده و توسعه پیدا کند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین مختاریسفیر جدید ایران در واتیکان افزود: ارتباط امروز ما با جریان‌های اسلامی و غیراسلامی باید به سطح بالایی برسد.

وی با بیان اینکه واتیکان یکی از مهم‌ترین مراکز ارتباطی ما باید باشد، عنوان کرد: تاکنون تمام روابط ما به صورت پراکنده بوده است که باید ساماندهی شده و توسعه پیدا کند.

اعرافی با توصیه به سفیر جدید ایران در واتیکان و با اشاره به اینکه به پروتکل‌های سفارت و وزارت‌خانه پایبند هستیم، خاطرنشان کرد: در کنار این پروتکل‌ها، تعمیق روابط نهاد دینی حوزه با نهاد واتیکان را مدنظر قرار دهید و در این مسیر مجموعه مدیریت حوزه نیز حمایت لازم را انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه در مسائل علمی، تحقیقی و پژوهشی، ظرفیت بسیاری وجود دارد، تصریح کرد: پیشنهاد ما بر این است که یک موسوعه مشترک میان اسلام و تشیع و واتیکان داشته باشیم؛ چراکه این موسوعه می‌تواند در عمق بخشیدن به روابط بسیار موثر باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه این آمادگی در حوزه‌ علمیه قم وجود دارد، یادآور شد: در دیدار با پاپ واتیکان یادآور شدیم که ۱۲ مسئله جهانی وجود دارد که بر سر آن اتفاق نظر داریم و پیشنهاد دادیم که خوب است به عنوان نهادهای دینی منشور مشترکی را در این مسائل تهیه کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.