کد خبر : 2387
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 اسفند 1401 - 8:54

تروریست رسانه‌ای پشت پرده تعطیلی مدارس دخترانه قم / نقش اساتید دانشگاه مفید در ماجرای مسمومیت مدارس چیست؟

تروریست رسانه‌ای پشت پرده تعطیلی مدارس دخترانه قم / نقش اساتید دانشگاه مفید در ماجرای مسمومیت مدارس چیست؟
در اتفاقات اخیر اگر چه دو استاد دانشگاه مفید مدعی طالبانی بودن مسمومیت‌های دانش‌آموزان برای منع دختران از تحصیل شدند اما اظهارنظرات غیرموثق و التهاب آفرینانه خود آنها زمینه تعطیلی مدارس را فراهم کرد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار به نقل از قم نا؛ چندی پیش نفیسه مرادی از اساتید سابق دانشگاه مفید یادداشتی را با عنوان «مسمومیت دختران در مدارس قم؛ آیا نگاه‌های طالبانی در این وقایع دخیلند؟» در کانال تلگرامی خود منتشر کرد.

مرادی در یادداشت خود مدعی شده بوده که “تمرکز این وقایع (مسمومیت) بر مدارس دخترانه، ظن خرابکاری منبعث از دیدگاه‌های طالبانی را تقویت می‌کند. منع دختران از تحصیل در کشور همسایه با توجیهات دینی و علاقه برخی _هر چند نادر_ به منش طالبانی در داخل با این استدلال که آنان اسلام واقعی را اجرا می‌کنند …”

این یادداشت با بازنشر آن در سایت محلی قم‌نیوز، بازتاب فراوانی پیدا کرد بطوری که در فاصله کمی پس از انتشار آن، بسیاری از رسانه‌های تروریستی معاند اعم از سعودی اینترنشنال، BBC، منوتو، ایندیپندنت و… با متهم کردن طلاب و قشر مذهبی به دست داشتن در پروژه مسمومیت دختران دانش‌آموز قمی، این یادداشت را به نقل از قم‌نیوز منتشر کردند.

این اتفاق شروعی دوباره برای پروژه اسلام هراسی و التهاب‌ آفرینی اجتماعی در ایران توسط رسانه‌های تروریستی بود؛ چراکه این رسانه‌ها بلافاصله پس از انتشار این یادداشت، اتاق‌های خبری و میزگردهای خود را با موضوع «نقش نگاه‌های طالبانی روحانیون و قشر مذهبی در مسمویت دانش‌آموز دختر قمی» روی آنتن آوردند.

با روی کار آمدن اتاق‌های خبر رسانه‌های معاند، پروژه همه‌گیر سازی مسمویت دانش‌آموزان قمی به سایر شهرها از جمله تهران و لرستان در دستور کار قرار گرفت. بطوری که این رسانه‌ها بعضا با دروغ‌پراکنی و انتشار فیلم‌های یکسان به نام دو شهر متفاوت، در جهت التهاب آفرینی اجتماعی شدت بخشید.

این سناریو تا به امروز ادامه پیدا کرد به این صورت که ساعاتی پیش اکانت‌های سازمانی معاند دوباره پروژه نخ نمای کشته سازی را رسانه‌ای کردند. آنها با مطرح کردن نام یک دختر بچه ۱۰ ساله قمی، سعی داشتند تا او را به عنوان کشته مسمومیت دانش آموزی وایرال کنند.

این درحالی است که این دختر از ۳ هفته گذشته در مدرسه حاضر نشده و به هفته گذشته به علت بیماری کلیوی و عفونی فوت کرده است. همچنین طبق گفته خانواده این دانش اموز و پرونده پزشکی وی هیچگونه عارضه مسمویتی نداشته و مدرسه‌ای که در آن مشغول به تحصیل بوده حادثه ای نیز رخ نداده است.

اما همزمان با این شایعه‌پراکنی‌ها و دروغ‌پردازی‌ها، فاضل میبدی دیگر استاد و عضو هیات علمی دانشگاه مفید در مصاحبه با شرق اظهارات بی‌پایه و اساس دیگری شبیه به آنچه همکار سابقش بیان کرده بود، داشت.

فاضل میبدی در گفتگو با شرق بیان کرده که گروهی بنام «هزاره‌گرا» پشتِ مسمومیت‌های سریالی مدارس است که نقطه ثقل این جریان قم و اصفهان است!

فاضل میبدی همچنین در گفتگوی تلفنی با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) تصریح کرد که این حرف را رد نمی‌کند و این حرف را در یک جلسه خصوصی از یک فرد غیرمعتبر شنیده است!

در اتفاقات اخیر اگر چه این دو استاد دانشگاه مفید مدعی طالبانی بودن مسمومیت‌های دانش‌آموزان برای منع دختران از تحصیل شدند اما اظهارنظرات غیرموثق و التهاب آفرینانه خود آنها زمینه تعطیلی مدارس را فراهم کرد. در واقع رسانه تروریستی سعودی اینترنشنال آنچه راکه تنها خود سزاوار منتشر کردنش بود، کمی زودتر در سایت شرق و از زبان فاضل میبدی خواند.

همچنین مطابق با اعلام جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس، مسمومیت‌ها از خارج کشور هدایت می‌شوند اما رسانه‌های تروریستی معاند خارج‌نشین و جریانات اینچینی داخلی دو لبه یک تیغ‌اند که هردو سعی دارند تا تلاش‌های آن تفکر انقلابی را که پس از وقوع انقلاب اسلامی شرایط تحصیل بانوان در مدرسه و دانشگاه را رفاهم کرد را زیر شایعات و اتهامات خودساخته‌شان دفن کنند.

البته ممکن است که این جریانات داخلی بدنبال حذف گذشته سیاه خود از حافظه مردم درخصوص رفتار‌های پونزی‌شان با بانوان در اوایل انقلاب باشند.

اما نکته اصلی این است که نقش این دسته از اساتید دانشگاه مفید در این ماجرا چیست؟!

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.