کد خبر : 8257
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مرداد 1402 - 8:23

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع):

اُمیدآفرینی در جامعه باعث ارتقای توانمندی افراد در راستای حل مشکلات می شود

اُمیدآفرینی در جامعه باعث ارتقای توانمندی افراد در راستای حل مشکلات می شود
اسلامی تأکید کرد: از جمله مهم ترین عواملی که به ارتقای سطح توانمندی افراد در جامعه به منظور حل مشکلات کمک می کند، تلاش در مسیر اُمیدآفرینی در جامعه و تقویت این جریان است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ مهدی اسلامی  با بیان اینکه از جمله مهم ترین عواملی که به ارتقای سطح توانمندی افراد در جامعه به منظور حل مشکلات کمک می کند، تلاش در مسیر اُمیدآفرینی در جامعه و تقویت این جریان است گفت: این که رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر در بیانات مکرر بر اهمیت حفظ و تقویت امید در جامعه به خصوص در بین نسل جوان تأکید کردند نشان دهنده اهمیت و حساسیت قضیه است و این که در راستای عمل به تکلیف جهاد تبیین ما باید کاری کنیم که روز به روز نشانه های امید به آینده روشن در جامعه مشهودتر شود.

وی افزود: اگر ما به دنبال تقویت سرمایه های اجتماعی هستیم، پیش نیازش تقویت روحیه انقلابی و از جمله امید به آینده است که متأسفانه حمله به این دو محور به طور جدی در سال های اخیر در دستور کار رسانه های مغرض و معاند بوده است و گاهی رسانه های داخلی نیز خواسته یا ناخواسته در همین دام و توطئه دشمن افتاده اند.

این مدرس دانشگاه با اشاره به این که رسانه‌های جمعی با تقویت مؤلفه های مرتبط با سرمایه اجتماعی می‌توانند نقش مؤثری بر ارتقای سطح امیدواری اجتماعی در جامعه ایفا نمایند، گفت: ما اگر بیانیه گام دوم و بسیاری از رهنمودهای حضرت آقا را مورد تجزیه و تحلیل عمیق قرار دهیم متوجه می شویم که یکی از مهمترین شاخصه های آن همین بحث امیدآفرینی است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) ادامه داد:در شرایطی که به موازات جنگ اقتصادی، راهبرد دشمن و پروپاگاندای رسانه‌ای جبهه معاند، القای یاس و ناامیدی در میان مردم و حتی مسئولان کشور است، وظیفه دلسوزان و فعالان جبهه انقلاب اسلامی، ایجاد امید نسب به آینده و امیدوارکردن مردم است.

وی تأکید کرد: به تعبیر رسای مقام معظم رهبری، امید، بزرگترین قوه محرّکه انسان است، اما مسلم است این که امید نباید واهی و بدون مبنا باشد بلکه ما باید واقع بینانه و در عین حال با توجه به آرمان ها و داشته های خود به دنبال تقویت روحیه امید در جامعه باشیم.

اسلامی افزود: از سوی دیگر باید ببینیم چه عواملی در جامعه امیدآفرین هستند و چه مسیری را باید طی کرد تا با استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی، برای ترویج و تزریق امید به جامعه اقدام کرد و این اقدامات نتیجه اش را در گستره ی جامعه به خوبی خود را نشان دهد.

وی گفت: هر چقدر که ما در راستای تقویت امید در جامعه حرکت کنیم، زمینه و شرایطی فراهم می شود که در سایه ارتقای عزت نفس ملی و رشد خلاقیت ها و به فعلیت رسیدن استعدادها و توانمندی ها، بستر مناسب برای حل مشکلات مهیا گردد.

 

شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.