کد خبر : 1240
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 دی 1401 - 21:23

«مکتب سلیمانی» برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) و امام و رهبری است

«مکتب سلیمانی» برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) و امام و رهبری است
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت:مکتب سلیمانی برگرفته از مکتب اهل بیت(ع)، امام راحل و مقام معظم رهبری است و همه ما باید در راستای توسعه اسلام همانند شهید سلیمانی گام برداریم‌.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی ظهر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که در سالن همایش امامزاده سید علی قم و از سوی اوقاف و امور خیریه قم برگزار شد اظهار داشت: شهید سلیمانی نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت توجه ویژه ای داشت و خلوص نیت، اعتقاد به اندیشه‌های اسلامی و ولایت فقیه از جمله ویژگی‌های بارز این شهید است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با بیان اینکه شهید سلیمانی نسبت به مسائل دینی حساس بود افزود: این موضوع باید برای همگان الگو و مورد توجه باشد و شهید سلیمانی به این موضوع اعتقاد داشت که اسلام باید در قله قرار گیرد.

وی ابراز داشت: دولت آمریکا در حالی تروریست بودن خود را با شهادت حاج قاسم سلیمانی به اثبات رساند که ایران را محور شرارت و تروریسم معرفی می‌کند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با بیان اینکه شخصیت‌های نظام اسلامی باید شهدایی همانند شهید سلیمانی را الگوی خود قرار دهند افزود: شهید سلیمانی تنها برای خدا کار می‌کرد و همین امر موجب شد تا به توفیقات بسیاری دست یابد.

وی بیان داشت: مکتب سلیمانی برگرفته از مکتب اهل بیت، امام راحل و مقام معظم رهبری است همه ما باید در راستای توسعه اسلام همانند شهید سلیمانی گام برداریم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مردم به خصوص نخبگان جامعه در حوزه و دانشگاه می‌بایست نسبت به شخصیت حاج قاسم توجه ویژه داشته باشند افزود: این شهید اعتقاد داشت که اسلام می‌بایست در قله‌ها باشد و نباید زیر سلطه بیگانگان باشیم که قرآن کریم نیز به این موضوع تاکید دارد و البته پیشرفت و لازمه آن ایمان است.

وی بیان داشت: این موضوع در عرصه‌های دیگر از جمله عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز می‌بایست به هم اینگونه باشد و در این راستا هر مسلمانی برای اعتلای جامعه اسلامی باید همت و تلاش کند و آنجا که توطئه ای علیه اسلام در حال وقوع است باید به میدان بیاید.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به تلاش‌های سپاه قدس در سال‌های پس از انقلاب اسلامی بیان داشت: سپاه قدس توانسته با تربیت رزمندگانی در کشورهای مختلف از جمله عراق، لبنان و سوریه در برابر استکبار قد علم کند و این ایستادگی در راستای حفظ اسلام است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.