کد خبر : 11928
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 آذر 1402 - 9:15

معاون وزیر علوم خبر داد:

انعقاد ۶۰ هزار میلیارد ریال قرارداد پژوهشی بین صنعت و دانشگاه

انعقاد ۶۰ هزار میلیارد ریال قرارداد پژوهشی بین صنعت و دانشگاه
معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از انعقاد ۶۰ هزار میلیارد ریال قرارداد پژوهشی بین صنعت و دانشگاه در قالب حدود ۱۲ هزار طرح خبر داد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ پیمان صالحی عصر سه شنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان قم که در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد اظهار داشت: مقالات پژوهشی ایران از جمله پراستنادترین مقالات جهان است که کشورمان با یک درصد جمعیت جهان، ۲ درصد مقاله‌های علمی دنیا را تولید و منتشر کرده است و ۳۵ درصد مقاله‌های علمی ایران در عرصه جهانی مورد استناد قرار گرفته است.

صالحی با بیان اینکه ۳۵ درصد از دانشمندان کشور در عرصه تولید مقالات علمی نقش آفرین هستند افزود: امروز تمامی استان‌های کشور دارای پارک علم و فناوری و صندوق حمایت از پژوهش است و این در حالی است که برخی از کشورها از جمله پاکستان به تازگی نخستین پارک علم و فناوری خود را تأسیس کرده است.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه رتبه علمی کشور در پزشکی ۲۰ و در پرستاری ۱۶ است افزود: رتبه علمی کشور در رشته شیمی و مهندسی شیمی به ترتیب سیزدهم و چهاردهم است و در حوزه کشاورزی نیز دارای رتبه ۱۷ هستیم.

وی ادامه داد: ایران در رشته‌های علوم انسانی و هنر نیز دارای رتبه ۴۴ است که در این حوزه نیازمند کار بیشتری هستیم و در این بخش اقدامات علمی و کار پژوهشی کمتری صورت گرفته است.

صالحی در ادامه عنوان کرد: نهضت نمایه سازی و ثبت مقاله‌های تولید در پایگاه‌های استنادی جهان راه اندازی شده که به هر مجله فارسی نمایه شده مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و به هر مجله انگلیسی ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انعقاد قراردادهای پژوهشی بین دانشگاه و صنعت گفت: در این حوزه رشد خوبی طی دو سال اخیر داشته ایم و در سال قبل ۱۰ هزار و ۸۳۵ قرارداد به ارزش ۴۷ هزار میلیارد ریال منعقد شده که این آمار امسال به حدود ۱۲ هزار طرح و با ۶۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: بر اساس برنامه هفتم توسعه از سال آینده حداقل ۱۵ درصد بودجه دانشگاه‌ها باید در عرصه پژوهش هزینه شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.