کد خبر : 8349
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مرداد 1402 - 12:51

رئیس‌جمهور:

مسجد علاوه بر کارکرد عبادی، محل انسان‌سازی هم است/هسته مقاومت مهم‌ترین هسته در مساجد است/هیأت و مسجد پشتوانه امنیت ملی برای کشور است

مسجد علاوه بر کارکرد عبادی، محل انسان‌سازی هم است/هسته مقاومت مهم‌ترین هسته در مساجد است/هیأت و مسجد پشتوانه امنیت ملی برای کشور است
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اعتقاد به مهدویت موجب امید آفرینی می‌شود، گفت: مسجد علاوه بر کارکرد عبادی، محل انسان‌سازی هم است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ آیت‌الله ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز در مراسم اولین آئین ملی تکریم فعالان مساجد و پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت که با شعار «مثل مصطفی» در مسجد مقدس جمکران برگزار شد اظهار داشت: روز مسجد، پاسداشت جهاد و ایثار و شهادت و تکریم از خادمان مساجد مناسبت‌هایی است که مجلس ما را نورانی کرده است و این نورانیت به برکت این مکان مقدس و نام شهید و تقریظ رهبر معظم انقلاب بیشتر شده است.

اعتقاد به مهدویت موجب امید آفرینی می‌شود
وی ادامه داد: اعتقاد به مهدویت و امام عصر (عج) موجب امید آفرینی می‌شود. اعتقاد به مهدویت اعتقاد به توحید، اعتقاد به نبوت، اعتقاد به معاد و اعتقاد به امامت و عدل است.
رئیس‌جمهور اضافه کرد: آثار عملی باور به امام‌زمان (عج) این است که کسی که به ایشان باور دارد در راستای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر گام خواهد برداشت؛ شخص معتقد به وجود مقدس امام عصر (عج) در راستای گسترش معروف‌ها و باورها در جامعه و نهی از زشتی‌ها و پلشتی‌ها در جامعه بشری، مبارزه با ظلم و فساد و ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی مبارزه می‌کند و هر گامی که برمی‌دارد برای زمینه‌سازی ظهور است.
وی خاطرنشان کرد: برخی می‌توانند با خودسازی از ابرها عبور و چهره نورانی حضرت ولی‌عصر را زیارت کنند. برخلاف اعتقادی که برخی از صاحبان ادیان دارند، ما معتقد به موعودی هستیم که میان ما وجود دارد همه عوامل هستی تحت نظارت اوست و باور ما آن است که آنچه که در تکوین واقع می‌شود به عنایت مقدس اوست.
آیت‌الله رئیسی گفت: کسانی که به امام عصر (عج) معتقد هستند با تمام وجود با فقر، تبعیض و ظلم مبارزه می‌کنند و در برابر استکبار، خودپرستی‌ها و خودخواهی‌ها ایستادگی می‌کنند و این افراد به دنبال خیر و صلاح در جامعه هستند؛ اما در مقابل دشمنان به دنبال آن هستند که ظلم و پلیدی‌ها را در جامعه گسترش دهند.

دشمن به دنبال اخلاف افکنی بین جوامع مسلمین است
وی ادامه داد: دشمن به دنبال جاهلیت مدرن است و سعی می‌کند با راه‌انداختن گروه‌های تکفیری خون بریزد و ظلم بر امت اسلامی را بیشتر کند. دشمن می‌خواهد با استفاده از علم و فناوری و قدرت رسانه‌ای کار خود را پیش ببرد و بین مسلمین و ملت‌ها اختلاف‌افکنی کند.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه آن چیزی که می‌تواند در مقابل نظام سلطه ایستادگی کند معتقدین به دین است، گفت: جبهه باطل تمام تلاش خود را بر استفاده از قدرت نظامی و رسانه متمرکز کرده است تا کار خود را پیش ببرد و در این راستا اختلاف‌افکنی میان امت اسلامی را با جدیت دنبال کرده و با این هدف داعش و گروه‌های تکفیری را مسلح و آنان را به جان امت اسلامی انداختند؛ قدرت رسانه خود را بکار گرفتند تا امیدها را تبدیل به یأس و ناامیدی و اهانت به مقدسات کنند.

مسجد علاوه بر کارکرد عبادی، محل انسان‌سازی هم است
آیت‌الله رئیسی از مسجد به‌عنوان خانه خدا بر روی زمین نام برد و گفت: کارکرد مسجد علاوه بر اینکه جایگاه عبادت و بندگی خداست و محل اجتماع مسلمانان و گردهمایی معتقدان به خداست، محل انسان‌سازی است، مساجد کارکرد اقتصادی هم برای رفع مشکلات مسلمانان دارد و برای رفع آسیب‌های اجتماعی در محله، شهر و استان نیز کارکردهای بسیار دارد.

هسته مقاومت مهم‌ترین هسته در مساجد است
وی گفت: هسته‌های مقاومت در مساجد از هسته‌های مهم و تأثیرگذار هستند و در این میان نباید فقط هسته‌های امنیتی و نظامی به چشم بیایند، امام‌جماعت، بسیج، عموم مؤمنان و فعالان فرهنگی در مسجد هسته‌های مقاومت را تشکیل داده‌اند که یکی از این هسته‌ها هسته فرهنگی برای گسترش فرهنگ دینی و ساخته‌شدن انسان‌های دارای باورهای الهی است؛ همان‌طور که شهید صدرزاده کار خود را با مسجد و هیأت آغاز کرد.

۹۰درصد شهدا از بچه‌های مسجد و هیات بودند
رئیس‌جمهور با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد شهدای دفاع مقدس و شهدای دفاع از حریم حرم از بچه‌های مسجد و هیأتی بودند، تصریح کرد: کارکرد هسته مقاومت سیاسی، زمان‌شناسی، مسئولیت‌پذیری و مسئولیت‌شناسی باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد؛ به مساجد به‌عنوان کانون عبادت و بندگی خدا و کانون مسئولیت‌پذیری، مرکز همگرایی، هماهنگی و همدلی، همراهی و همکاری‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بیشتر باید توجه کرد.

نقش محوری و اصلی در مساجد بر عهده امام مسجد است
وی با اشاره به اینکه مسجد به‌عنوان یک پایگاه انسان‌ساز باید موردتوجه قرار گیرد، گفت: نقش محوری و اصلی در مساجد بر عهده امام مسجد است که نقش محوری و اصلی را دارد؛ مسجد جایگاه انسان‌سازی خود را در دفاع مقدس به همگان نشان داد؛ چراکه جوانان جبهه مبدأ و مقصد خود را مسجد قرار داده بودند، مسجد بود که جایگاه روشنگری در جامعه را بر عهده داشت.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه شهید صدرزاده یکی از تربیت‌یافتگان این مکتب است، گفت: امروز باید نسل جوان ما با چهره‌ها آشنا شوند. چهره‌ها کسانی نیستند که ما را به غرب سوق دهند، چهره‌ها این شهدان هستند که ما را به مقاومت، دفاع، ایستادگی و… هدایت می‌کنند.
وی ادامه داد: اسم این شهید توسط رهبری در کنار شهیدان مطهری و مفتح برده می‌شود تا بنده و امثال بنده بدانیم که امثال شهید صدر زاده‌ها هستند که با مسئولیت‌شناسی، فتنه‌شناسی و ایستادگی و مقاومت می‌توانند برای نسل جوان امروز الگو باشند.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز هیات و مسجد می‌تواند جایگاه معرفت افزایی، عشق به اهل‌بیت (ع)، همگرایی و همراهی در محلات باشند.

امروز مساجد، هیأت‌ها و مراکز فرهنگی مرکز امیدآفرینی هستند
وی اضافه کرد: امروز مساجد، هیأت‌ها و مراکز فرهنگی مرکز امیدآفرینی هستند و این پشتوانه بسیار مهمی برای کار دستگاه‌های اداری است که مسئولیت مستقیم دارند. دستگاه‌ها باید افتخار کنند به اینکه اهل مسجد و هیأت برای موفقیت آنان دعا می‌کنند.

هیأت و مسجد پشتوانه امنیت ملی برای کشور است
آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه هیأت ومسجد پشتوانه انقلاب اسلامی و امنیت ملی است، گفت: همانطور که رهبری فرمودند «دشمن خواست و نتوانست و ما خواستیم و توانستیم»، ما امروز به نیروهای بسیجی و اهل عمل که در عرصه‌های مختلف اثرگذار هستند افتخار می‌کنیم، دشمن در حوزه فرهنگی و رسانه به دنبال تحریک ادراک جوانان و حکمفرایی یأس در جامعه است اما وظیفه همه ما و دغدغه‌مندان این است که راهبرد ایمان و امید که مورد تاکید رهبری است را دنبال کنیم.

پیروزی برای جبهه انقلاب قطعی و حتمی است
وی همچنین بر پیروزی قطعی جبهه انقلاب تاکید و خاطر نشان کرد: مساجد، تکایا و هیأت‌ها و هسته‌های مقاومت باید کمک کنند و دولت‌مردان نیز با اقدام و عمل امید در جامعه ایجاد کنند و امروز سخن شهیدان ایستادگی در راه دین، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض، زندگی مؤمنانه داشتن و زیست عفیفانه است، ما یقین داریم که دشمن تلاش زیادی می‌کند اما ایستادگی ملت مانع تحقق خواسته دشمن است و پیروزی برای جبهه انقلاب قطعی و حتمی است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.