کد خبر : 1263
تاریخ انتشار : شنبه 17 دی 1401 - 9:06

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

اغتشاشات مانع از احیای برجام شد/دولت سیزدهم ماهیانه ۱۵ هزار میلیارد تومان بدهی دولت گذشته را می دهد

اغتشاشات مانع از احیای برجام شد/دولت سیزدهم ماهیانه ۱۵ هزار میلیارد تومان بدهی دولت گذشته را می دهد
امیرآبادی گفت: مذاکرات برجام در حال نهایی شدن بود و دولت نیز امتیازات بزرگی را گرفته بود که اغتشاشات و حوادث اخیر معادلات را به هم زد و بیشترین خسارت را به مردم تحمیل کرد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ احمد امیرآبادی روز (جمعه شانزدهم دی‌ماه) در سخنان پیش از خطبه این هفته نماز جمعه قم با اشاره به بدهی‌های دولت گذشته گفت: دولت قبلی بدهی‌های بسیاری به دوش این دولت گذاشته و برای اینکه بتواند دلار ۴۲۰۰ تومانی داشته باشد، اقدام به چاپ پول کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قبل هزار و پانصد هفت (هزار میلیارد تومان) بدهی بر روی دست دولت سیزدهم گذاشته است و این دولت ماهانه ۱۵ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت سابق را تسویه می‌کند.

وی گفت: دشمنان نیز با تحریم‌های اقتصادی به دنبال ضربه زدن به‌نظام و انقلاب هستند و نمی‌خواهند که جمهوری اسلامی در سطح بین‌الملل الگو شود.

امیرآبادی با اشاره به جنگ اکراین گفت: آمریکایی‌ها در قالب این جنگ که با روسیه رقم زدند، در راستای تقابل نظامی و همچنین در بعد اقتصادی با چین است.

وی گفت: آمریکا همچنین با جمهوری اسلامی به بهانه توان هسته‌ای در حال رویارویی گفتمانی است که نمی‌خواهند ما الگو باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعطیلی مراکز هسته‌ای در کشور گفت: آمریکایی‌ها در دولت گذشته بسیاری از مراکز هسته‌ای ما را مانند فردو، نطنز و اراک را تعطیل کردند و این در حالی است که ایران تمام تعهدات خود را عملیاتی کرده بود.

امیرآبادی گفت: جمهوری اسلامی در حالی به تعهدات خود عمل کرده بود که آمریکایی‌ها هیچ‌کدام از تعهدات را اجرایی نکردند و با توجه به عدم پایبندی آمریکا به تعهدات هسته‌ای خود، مجلس اقدام متقابل در برابر غرب را تصویب کرد.

وی گفت: دستاوردهای هسته‌ای در کشور بسیار است و اگر رآکتورهای هسته‌ای خاموش شود بسیاری از ظرفیت‌های درمانی از کار می‌افتد ‌و علاوه بر آن امکان ورود به فناوری‌های جدید مانند شیرین کردن آب دریا سلب می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها در موضوع هسته‌ای، داعش و پرونده موشکی شکست خوردند و از این‌رو حقوق بشر و حقوق زنان را در جنگ شناختی برابر ملت ایران، به کار بستند.

امیرآبادی با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: دشمن ۳.۵ میلیارد دلار برای نظرسنجی و بررسی میدانی چگونگی آغاز اغتشاشات در شهرهای مختلف کشور کنار گذاشته بود و در مورد حادثه خانم مهسا امینی نیز زمینه آغاز نقشه‌های چندساله خود را فراهم کرد.

وی در خصوص عدم مذاکرات گفت: تزویر آمریکایی‌ها مانع اصلی مذاکرات شده و دولت باوجود اخلال در مذاکرات تضمین فروش ماهانه ۵۰ میلیون بشکه نفت را گرفته بود و چیزی نمانده بود که معاهده برجام احیا شود، مذاکرات برجام در حال نهایی شدن بود و دولت نیز امتیازات بزرگی را گرفته بود که اغتشاشات و حوادث اخیر معادلات را به هم زد و بیشترین خسارت را به مردم تحمیل کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.