کد خبر : 7189
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1402 - 17:40

رفع مشکل کمبود آب در دو روستای بخش خلجستان قم

رفع مشکل کمبود آب در دو روستای بخش خلجستان قم
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اقدامات گسترده برای آبرسانی به بخش خلجستان، از رفع مشکل کمبود آب در روستا‌های گیو و طینوج خبر داد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه بخش خلجستان با یک شهر و ۲۰ روستا دارای ۶ هزار و ۸۰۵ انشعاب است گفت: آب شهر و روستا‌های این بخش از ۲۸ حلقه چاه تأمین می‌شود که با توجه به محدودیت منابع آبی، اقدامات گسترده‌ای برای جبران کمبود آب در دست اجرا است.

حسن بختیاری از اصلاح و توسعه بیش از ۴۰۰ متر شبکه آب در این بخش از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: با توجه به کاهش آبدهی، سه حلقه چاه تأمین‌کننده آب روستا‌های جوزه و آمره، ته‌زنی و بهسازی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به رفع کمبود شدید آب در روستای گیو خاطرنشان کرد: با حفر و تجهیز و بهره‌برداری از یک حلقه چاه جدید، آبرسانی به این روستا در حال حاضر با بهره‌گیری از سه حلقه چاه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه یک حلقه چاه و خطوط انتقال آن به مخزن و شبکه در روستای طینوج به بهره‌برداری رسید افزود: مشکل تأمین آب این روستا نیز با اضافه شدن چاه جدید به دو چاه قبلی نیز برطرف شد.

بختیاری از انجام اقدامات لازم برای دریافت مجوز حفر چاه جدید در منطقه کندرود خبر داد و یادآور شد: مجوز چاه جدید روستای وشاره به منظور جابه‌جایی چاه فعلی و افزایش آبدهی دریافت شده و در حال حاضر در مرحله آماده‌سازی برای انجام حفاری هستیم.

وی از پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه احداث و تجهیز چاه و مخزن روستای جیریک آغاج خبر داد و گفت: این پروژه در حال حاضر در مرحله تست قرار دارد و تا یک ماه آینده وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همچنین تأکید کرد: پروژه آبرسانی به محله میدانک شهر دستجرد با حدود ۱۵۰۰ متر لوله‌گذاری با پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی و آبرسانی به شهرک آفتاب شهر دستجرد نیز با پیشرفت حدود ۳۰ درصدی در حال اجرا است.

وی احداث مخزن جدید روستای نایه با اعتباری بالغ بر ۲۷ هزار میلیون ریال، احداث مخزن و خطوط انتقال روستای رستگان با اعتباری بالغ بر ۴۵ هزار میلیون ریال، اصلاح و بازسازی شبکه توزیع روستا‌های نایه، طینوج و گیو با اعتبار بالغ بر ۵۰ هزار میلیون ریال از دیگر پروژه‌های در دست پیگیری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.