کد خبر : 13523
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 بهمن 1402 - 13:27

دبیر کنگره ملی شعر مهدوی:

اولین کنگره ملی شعر مهدوی در قم برگزار می‌شود

اولین کنگره ملی شعر مهدوی در قم برگزار می‌شود
دبیر اولین کنگره ملی شعر مهدوی با اشاره به اینکه تاکنون از ۲۵۰ شاعر شعر دریافت شده است، گفت: اختتامیه اولین کنگره ملی شعر مهدوی در قم برگزار خواهد شد.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ علی گائینی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت دهه مهدویت در سالن جلسات بنیاد فرهنگی امامت برگزار شد، با اشاره به کنگره ملی شهر مهدوی، اظهار داشت: شروع کار کنگره از بیستم بهمن ما با رونمایی از پوستر بود.

وی ادامه داد: مهلت ارسال آثار به این کنگره تا ۳۰ بهمن‌ماه است.

دبیر اولین کنگره ملی شعر مهدوی با اشاره به بخش‌های اصلی، گفت: مدح و منقبت حضرت مهدی، ویژگی‌های منتظران ظهور، مهدویت در آیات و روایات، اشتیاق و انتظار، مهدویت و مقاومت، مهدویت و جهاد تبیین، مهدویت و انقلاب اسلامی، مهدویت و نوجوانان و مهدویت و بانوان از جمله محورهای بخش اصلی است.

وی افزود: محور سرود و زمزمه‌های مهدویت در بخش ویژه کنگره ملی شعر مهدویت قرار دارد.

گائینی با اشاره به اینکه تاکنون از ۲۵۰ شاعر شعر دریافت شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از یک هزار و ۱۰۰ اثر در این بخش دریافت شده است که ما پیش‌بینی می‌کنیم این آثار تا یک هزار و ۵۰۰ اثر هم برسد.

وی عنوان کرد: داوران بخش اصلی دکتر حسین محمدی و محسن قاسمی و همچنین داور بخش ویژه هم ابوالفضل جویائیان خواهند بود.

دبیر اولین کنگره ملی شعر مهدوی با اشاره به جوائز این کنگره، بیان کرد: در بخش اصلی جوایز نفر اول ۵ میلیون تومان، نفر دوم ۴ میلیون تومان، نفر سوم ۳ میلیون تومان و  نفرات قابل‌تقدیر ۲ میلیون تومان خواهد بود همچنین جوایز بخش ویژه ۸ میلیون تومان است.

وی ادامه داد:  اختتامیه کنگره ملی شعر مهدوی  ۶ اسفندماه در مسجد مقدس جمکران از ساعت ۱۶ تا ۱۸ با مداحی حاج احمد واعظی و مجری‌گری محمود حبیبی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.