کد خبر : 11687
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آذر 1402 - 18:32

رئیس پلیس راه قم:

سازمان های مرتبط با جاده‌ها در ۳۲ تصادف برون شهری قم مقصر شناخته شدند

سازمان های مرتبط با جاده‌ها در ۳۲ تصادف برون شهری قم مقصر شناخته شدند
رئیس پلیس راه قم گفت: علت‌های مختلفی برای تصادف‌های برون شهری قم در سالجاری احصا شده‌است که در این بین در ۳۲ تصادف، سازمان‌ها و پیمانکاران مرتبط با جاده‌های استان مقصر سانحه شناخته شدند.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سرهنگ مختار پناهی  با اشاره به اینکه پلیس راه مسئول مستقیم کارشناسی حوادث جاده‌ای برون شهری است ، افزود: در برخی حوادث نیز نقص روشنایی محورها مشهود بود و توانیر به عنوان مسئول بروز حادثه شناخته شد.

وی ابراز داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون عامل ۴۶ درصد از حوادث جاده‌ای استان قم در محورهای برون شهری عدم توجه به جلو بوده‌است.

رئیس پلیس راه استان قم ادامه داد: عدم توجه به جلو به دلیل توجه نکردن به مسایلی چون عدم استفاده از تلفن همراه و خواب آلودگی است.

وی از رانندگان خواست در محورهای مواصلاتی رعایت فاصله طولی را مدنظر داشته باشند چرا که این عامل نیز نقش زیادی در بروز تصادف ها دارد.

۱۰۴ نفر در ۶ ماه اول امسال در جاده‌های برون شهری قم فوت کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

طی این مدت یک‌هزار و ۳۶۷ نفر درمحورهای برون شهری استان قم در تصادف‌ها دچار مجروحیت شدند و یک‌هزار و ۱۵۴ فقره تصادف خسارتی نیز به وقوع پیوست که این رقم نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بیشترین تصادف‌های فوتی طی مدت مذکور در محور قم به سلفچگان رخ داد که در این محور ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم – تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم – کاشان، آزادراه قم – کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم – گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم – سلفچگان – اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.