کد خبر : 5540
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1402 - 16:44

رئیس پارک علم و فناوری قم:

بیش از ۲۷۰ نیاز و ایده فناورانه علوم انسانی و اسلامی به ثبت رسید

بیش از ۲۷۰ نیاز و ایده فناورانه علوم انسانی و اسلامی به ثبت رسید
رئیس پارک علم و فناوری قم از برگزاری آئین اختتامیه اولین رویداد تانای استان با محوریت نیازها و ایده‌های احصاء شده در حوزه علوم انسانی و اسلامی خبرداد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛دکتر خیراله رهسپار فرد با بیان این‌که تانا عنوان اختصار یافته توسعه و ارتقاء نوآوری استان‌ها است اظهار داشت: رویدادهای تانا در اصل ابتکار معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم است که طی آن پارک‌های علم و فناوری در مرحله اول تلاش می‌کنند نیازهای فناورانه نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان خود در یک حوزه موضوعی خاص را شناسایی و سپس با بهره‌گیری از ظرفیت زیست‌بوم فناوری و نوآوری تا حد امکان آن‌ها را رفع کنند.

وی افزود: از این‌رو، رویداد تانای استان قم نیز با تصویب ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان با محوریت علوم انسانی و اسلامی، فناوری‌های نرم و صنایع خلاق برنامه‌ریزی شد که پیش از این در رویدادهای برگزار شده تانا در کشور سابقه نداشته است. لذا مدیریت این رویداد تا آیین اختتامیه به نوبه خود با چالش‌ها و حساسیت‌های متعددی مواجه بوده است.

رئیس شورای سیاست گذاری رویداد تانا در استان قم خاطر نشان کرد: گردشگری و صنایع دستی، نیازهای مدیریتی(آسیب‌شناسی، مسئله یابی، آینده پژوهی، سیاست گذاری، طراحی الگو و بهره وری)، محصولات مکتوب و دیجیتال، صنایع دیداری و شنیداری، صنایع خلاق دستی…، فرهنگ‌سازی و ترویج (انگیزه سازی، گفتمان سازی، شبکه سازی و…)، ماموریت‌ها و اهداف سازمان، نیازهای زیر ساختی (هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، بلاک چین، تجارت الکترونیک و…) و یا چالش های اجتماعی مانند آسیب های روان شناسی، مباحث مختلف خانوادگی از جمله محورهایی بودند که صاحبان ایده یا دستگاه های مختلف اجرایی می توانستند در خصوص آن‌ها طرح مساله و یا اعلام ظرفیت کنند.

رییس پارک علم و فناوری استان قم خاطر نشان کرد: در نهایت، پس از پیگیری‌های انجام شده، اطلاع‌رسانی‌ و نشست‌های متعدد چهره به چهره،در بازه زمانی مهلت فراخوان ۲۰۰حدودا نیاز از ۴۰ دستگاه و نهاد اجرایی و در مقابل نزدیک به ۷۰ ایده فناورانه برای حل آن‌ها در سامانه رویداد به ثبت رسید تا مهر تاییدی بر ظرفیت‌های بالای استان قم در این حوزه باشد.

رهسپار فرد در پایان تصریح کرد: آیین اختتامیه رویداد تانای استان قم سه شنبه سی‌ام خردادماه در پارک علم و فناوری استان برگزار خواهد شدو پیش‌بینی می‌شود ماحصل آن انعقاد حداقل ۲۰ تفاهم‌نامه بین صاحبان مسئله و ایده باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.