کد خبر : 13535
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 بهمن 1402 - 17:07

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران مطرح کرد:

پیش‌بینی حضور چهار میلیون زائر نیمه شعبان در قم

پیش‌بینی حضور چهار میلیون زائر نیمه شعبان در قم
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه حضور چهار میلیون زائر در ایام نیمه شعبان در قم پیش‌بینی می‌شود، گفت: به مناسبت سن امام‌زمان (عج) مراسم ازدواج یک هزار و ۱۹۰ زوج به کمک بسیج محلات در این ایام برگزار خواهد شد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  مهدی حسین‌آبادی در نشست خبری جشن‌های نیمه شعبان که بعدازظهر امروز در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد اظهار داشت: جشن‌های نیمه شعبان به‌صورت ملی برگزار می‌شود و به تصمیم هیئت وزیران مسجد مقدس جمکران عضو کارگروه زیارت شد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: ستاد تسهیلات زائران به ریاست استاندار تشکیل شده و ظرفیت‌های مختلف پای‌کار آمدند تا در حوزه‌های مختلف به زائران میلیونی خدمت کنند.

حسین‌آبادی اضافه کرد: باتوجه‌به تحولات اخیر در منطقه همچنین ایام انتخابات،  امید آفرینی، مشارکت حداکثری در انتخابات و حمایت از مردم مظلوم غزه محورهای محتوایی جشن‌های ایام نیمه شعبان خواهد بود.

وی ادامه داد: پذیرایی از زائران میلیونی مسجد مقدس توسط کمیته مردی انجام خواهد شد و ۵۰۰ مجموعه مردمی از سراسر کشور ثبت‌نام کردند تا در غرفه‌های مختلف خدمت کنند، پیش‌بینی می‌شود دو هزار غرفه خدماتی، فرهنگی و پذیرای در ایام نیمه شعبان از زائران جمکران پذیرایی کنند همچنین کیک ۳۱۳ متری در روز میلاد در مسجد مقدس توزیع خواهد شد.

حسین‌آبادی افزود: کمیته اسکان نیز تشکیل شده و ستادهای اسکان در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، مجموعه آموزش‌وپرورش و مسجد مقدس جمکران تشکیل شده است، همچنین از ظرفیت مدارس، مساجد و حسینیه‌ها  برای اسکان زائران استفاده خواهد شد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی انجام فعالیت‌های فرهنگی مذهبی نیز انجام شده تا همه ظرفیت‌ها برای خدمات فرهنگی در این اجتماع حماسه‌آفرین پای‌کار بیایند، نقش آخر زمانی قم نقش ایمن‌ آفرین است بستر باید فراهم شود و سفر مردم به جمکران و قم تسهیل شود.

وی اضافه کرد: ۷۰ برنامه فرهنگی توسط مسجد مقدس جمکران تدارک‌دیده‌شده و از میلاد امام حسین علیه‌السلام آغاز شده و تا هشت اسفند ادامه خواهد داشت این برنامه‌ها برای اقشار مختلف و‌ سنین مختلف تدارک شده است.

حسین‌آبادی تأکید کرد: به مناسبت سن امام‌زمان (عج) مراسم ازدواج  یک هزار و ۱۹۰  زوج به کمک بسیج محلات در این ایام برگزار خواهد شد همچنین غرس یک هزار و ۱۹۰ نهال، جشنواره‌های مختلف، جشن ویژه معلولان، همایش ویژه اتباع خارجی، همایش نرجسانه، همایش مادرانه و جشن دانشجویان از جمله برنامه‌های ایام نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: ۲۰ هزار نفر از مردم اصفهان برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران حضور پیدا خواهند کرد و برای اولین‌بار برادران اهل‌سنت از کردستان در جشن‌های مسجد مقدس جمکران حضور پیدا خواهند کرد.

وی بیان داشت: همایش دفاع از مردم مظلوم غزه در مسجد مقدس جمکران در روز نیمه شعبان در عمود ۱۴ از ساعت ۱۴ برگزار خواهد شد، نورافشانی ساعت ۱۲ در شب میلاد امام‌زمان عج مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد همچنین از ساعت ۱۲:۳۰ مراسم احیا شب نیمه شعبان برگزار خواهد شد.

حسین‌آبادی عنوان داشت: سال گذشته بیش از ۳ و نیم‌میلیون زائر در مسجد مقدس جمکران در سه روز ایام نیمه شعبان در قم حضور پیدا کردند امسال حضور بیش از چهار میلیون نفر پیش‌بینی می‌شود، سفیران مهدوی نیز از روزهای گذشته به برخی از استان‌ها اعزام شدند البته سفیران مهدوی به‌صورت ویژه در ایام ۹ ربیع اعزام می‌شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.