کد خبر : 9041
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 شهریور 1402 - 18:42

اسکان ۲۶۲ هزار زائر ایرانی و خارجی از ابتدای ماه صفر تا ۱۵ شهریور در قم

اسکان ۲۶۲ هزار زائر ایرانی و خارجی از ابتدای ماه صفر تا ۱۵ شهریور در قم
معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: از ابتدای ماه صفر تا دیروز (چهارشنبه) ۱۵ شهریور، ۲۶۲ هزار و ۱۱ زائر ایرانی و خارجی در مکان ها و بخش‌های مختلف این استان اسکان داده شدند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  ابوالقاسم مقیمی امروز در گفتگو با خبرنگار ما افزود: از این تعداد، ۵۵ هزار و ۱۴۷ نفر در قرارگاه مردمی اربعین، ۲۷ هزار و ۳۴۳ نفر در مراکز اقامتی، ۲۹ هزار و ۹۲۰ نفر در حرم مطهر حضرت معصومه، حدود ۴۰ هزار نفر در مسجد جمکران، حدود ۶۵ هزار نفر در بوستان‌ها و فضای سبز، ۶ هزار و ۳۰۰ نفر در موکب سلفچگان و ۲۹ هزار و ۱۰۵ نفر در مراکز آموزش و پرورش اسکان داده شدند.

وی ادامه داد: بر اساس آمار، ۱۳۵ هزار و ۱۳۷ نفر از مردم قم با نام نویسی در سامانه سماح برای شرکت در پیاده‌روی اربعین به کشور عراق اعزام شدند که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار قمی بدون ثبت‌نام در این سامانه استان را به مقصد عراق ترک کرده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم تصریح کرد: همچنین از ابتدای ماه صفر تا روز گذشته ۳ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۷۸۵ دستگاه خودرو وارد قم شده و ۳ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۴۶۱ خودرو در این ایام از استان خارج شده است.

مقیمی با اشاره به آمار صدور و تمدید گذرنامه‌ در قم خاطرنشان کرد: مطابق آماری که همکاران ما در فرماندهی انتظامی به ستاد اربعین استان قم گزارش داده‌اند؛ بیش از ۶۵ هزار فقره گذرنامه صدور و یا تمدید شده‌ است.

وی در پایان گفت: تمهیدات لازم برای بازگشت زائران از مرزها به استان قم اندیشیده شده و همکاران من درتلاش هستند تا زائران با کمترین وقفه به قم بازگردند. از هم‌استانی‌های عزیز تقاضا داریم باتوجه به اعلام ستاد مرکزی اربعین، بازگشت خود از عراق را به روز جمعه موکول نکنند. پیش‌بینی می‌شود روز جمعه بیشترین آمار بازگشت به کشور را خواهیم داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.