کد خبر : 12538
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 دی 1402 - 18:52

وزیر امور خارجه:

طوفان الاقصی عملیاتی افتخارآمیز برای مقاومت اسلامی فلسطین است

طوفان الاقصی عملیاتی افتخارآمیز برای مقاومت اسلامی فلسطین است
وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه امروز مقاومت اسلامی در فلسطین در نقطه اقتدار ایستاده است، گفت: طوفان الاقصی عملیاتی افتخارآمیز برای مقاومت اسلامی فلسطین است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  امیر عبدالهیان عصر امروز در سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علمای بلاد که با موضوع رسالت‌های حوزه‌های علمیه و تبلیغ در مدرسه امام موسی کاظم (ع) برگزار شد، اظهار داشت: امروز مفاهیم بین‌المللی و سازوکارهای جهانی در حال تغییر است.

وی ادامه داد: تحول در مفاهیم بین‌المللی باعث به‌وجودآمدن فرصت‌هایی برای انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحول‌های رخ داد، عنوان کرد: تحول اول در هژمونی است، قدرت اعمال هژمونی آمریکا روزبه‌روز بیشتر از گذشته افول می‌کند.

وی اضافه کرد: عملیات طوفان الاقصی عملیاتی افتخارآمیز برای مقاومت اسلامی فلسطین است.

عبدالهیان با اشاره به اینکه امروز مقامات کشورهای مختلف به فروریختگی رژیم صهیونیستی اشاره می‌کنند، گفت: هشتاد روز است که آمریکا و غرب به حمایت از رژیم صهیونیستی عمل می‌کنند، در جلسات مختلف با برخی کشور‌ها به آن‌ها گفتم از کشور شما بدون وقفه سلاح به رژیم صهیونیستی ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف رژیم صهیونیستی از جنگ اخیر نابودی و یا خلع سلاح حماس است که هنوز این رژیم نتوانسته است به اهداف خود برسد.

وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: وقتی رژیم صهیونیستی نتوانست به اهداف خود برسد و کشتار و جنایت‌های آن‌ها هم ثمره‌ای نداشت تبادل اسرا با حماس را مطرح کرد.

وی با اشاره به دیپلماسی‌های مکمل، تصریح کرد: امروز دیپلماسی دینی و فرهنگی تاثیر بیشتری از دیپلماسی رسمی دارد؛ ارتباط با رهبران الهی و ادیان نیز همین‌گونه است.

امیر عبداللهیان در بخش دیگری از سخنان خود از توانمند شدن جریان‌های مقاومت اسلامی در منطقه و نیز مقاومت اسلامی فلسطین سخن گفت و افزود: امروز مقاومت اسلامی فلسطین خودشان به مرحله‌ای از توانمندی رسیده‌اند که بمباران‌های وحشتناک رژیم صهیونیستی نیز نتوانسته خللی به این توانمندی وارد سازد.

وی تأکید کرد: امروز غربی‌ها از این‌همه جنایات شرمنده شده‌اند و نمی‌توانند خودشان را در کنار اسرائیل و آمریکا قرار دهند و این نشان‌دهنده عمق جنایت در غزه است.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه امروز مقاومت اسلامی در فلسطین در نقطه اقتدار ایستاده است، گفت: مقاومت برای ماه‌ها جهت ادامه وضع کنونی برنامه دارد و امروز غربی‌ها به‌صراحت بیان می‌کنند که پیروز جنگ غزه تاکنون حماس بوده است و گروه‌های مقاومت به‌درستی موفق شده‌اند که جنگ و شرایط غزه را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: امروز بعضی از کشورهای غربی با مطرح‌کردن اصطلاحاتی مانند ” حماس سیاسی” و ” حماس نظامی” درصدد پایان جنگ بر اساس مذاکره با حماس هستند.

امیر عبداللهیان عنوان کرد: امروز در اتاق‌های فکر آمریکا اختلاف‌نظرهای زیادی در حمایت بی‌وقفه ایالات متحده از اسرائیل غاصب به وجود آمده است و آنها شکست رژیم صهیونیستی را شکست آمریکا قلمداد می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انصارالله یمن و حزب‌الله لبنان گفت: در جنگ اخیر غزه، حوثی‌ها امروز در دریای سرخ یک رژیم حقوقی جدیدی در جلوگیری از حرکت‌های کشتی‌هایی که مقصد آنها سرزمین اشغالی است، ایجاد نموده‌اند.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: با صدای رسا اعلام می‌کنیم که از گروه‌های مقاومتی که در برابر استکبار جهانی مبارزه می‌کنند و در امنیت منطقه خاورمیانه نقش‌آفرینی می‌کنند، حمایت می‌کنیم؛ اما طوفان الاقصی یک تصمیم و اقدام کاملاً مستقل حماس بود.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.