کد خبر : 8577
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 شهریور 1402 - 8:17

مدیرعامل شرکت گاز استان قم:

ایستگاه تقلیل فشار شهرک‌های صنعتی شکوهیه و محمودآباد پس از سال‌ها بلاتکلیفی راه‌اندازی شد

ایستگاه تقلیل فشار شهرک‌های صنعتی شکوهیه و محمودآباد پس از سال‌ها بلاتکلیفی راه‌اندازی شد
خوش‌لهجه با اشاره به اهمیت ایستگاه تقلیل فشار شهرک‌های صنعتی شکوهیه و محمودآباد در تاب‌آوری شبکه، خاطرنشان کرد: روند ساخت طرح گازرسانی به فاز سوم شهرک‌های صنعتی محمودآباد و شکوهیه پس از سال‌ها وقفه و سردرگمی سرمایه‌گذاران و صنعت‌گران استان، در دولت سیزدهم به مرحله بهره‌برداری رسید.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان قم، مراسم بهره‌برداری از ایستگاه تقلیل فشار شهرک‌های صنعتی شکوهیه و محمود آباد قم به مناسبت هفته دولت، سوم شهریور با حضور وزیر دادگستری و برخی از مسئولان استانی برگزار شد.

در این مراسم مرتضی خوش‌لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به مشکل‌هایی که در گذشته برای گازرسانی به شهرک‌های صنعتی استان وجود داشت گفت: گاز شهرک‌های صنعتی شکوهیه و محمودآباد که ۸۰ تا ۹۰ درصد صنایع استان در این دو شهرک‌ مستقر هستند، در گذشته، همزمان با فصل سرما و افزایش مصرف گاز، قطع می شد که با افتتاح این پروژه پایدار می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تاب‌آوری تامین گاز استان به‌ویژه شهرک‌های صنعتی باید طرح‌های گازرسانی به سرعت احداث و راه‌اندازی می‌شد گفت: گازرسانی به مرحله سوم شهرک‌های صنعتی محمودآباد و شکوهیه سالیان سال بلاتکلیف مانده بوده، صنایع استان رنج می‌بردند، سرمایه‌گذاران و صنعت‌گران نیز برای توسعه، سردرگم بودند.

خوش‌لهجه همچنین با اشاره به اینکه فارغ از این طرح‌ها، طرح‌های گازرسانی به منطقه نیزار قم نیز در حال انجام است ابراز امیدواری کرد: به همت پیمانکاران بومی استان بتوانیم در ایام دهه فجر افتتاح آن را جشن می‌گیریم‌.

وی همچنین اضافه کرد: ۱۲۰ درصد بیشتر از توان ایستگاه، برداشت گاز صورت می‌گرفت، و با توجه به قرار داشتن ۷۰ هزار مشترک گاز استان روی یک ایستگاه تقلیل فشار، خطر قطعی وجود داشت.

خوش‌لهجه در ادامه افزود: ایستگاه پردیسان که نزدیک به هشت سال متروکه مانده بود، و روند اجرایی آن مختل شده بود، در دستور کار قرار گرفت و اکنون پیشرفتش به ۷۰ درصد رسیده، تلاش می‌کنیم تا روز ۲۲ بهمن سال جاری برای بهره‌برداری آماده کنیم.

وی با اشاره به تدبیر دولت سیزدهم برای جهش تولید مسکن و اهمیت تامین گاز مورد نیاز طرح‌های مسکن افزود: گازرسانی به واحدهای احداث شده طرح ملی نهضت مسکن در ۵۶۰ هتکاری، ۲۲ هکتاری و ۱۷ هکتاری انجام شده، و نیازمند تقویت می‌باشد.

خوش‌لهجه گفت: با راه‌اندازی ایستگاه مذکور دغدغه تامین گاز ۵۶۰ هکتاری و توسعه مرحله سوم طرح منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی سلفچگان و شهرهای مسکونی که در آینده احداث خواهند شد، نیز رفع می‌شود.

وی افزود: طرح گازرسانی به واحدها و شهرک‌های صنعتی در مرحله نخست، حدود ۱۰۰‌ مترمکعب بر ساعت انرژی شبکه گاز قم را تامین و شبکه صنعت کشور را به صورت رینگ در می‌آورد.

خوش‌لهجه در ادامه بیان کرد: اگر برای یک ایستگاه گاز مشکلی پیش آمد، از ایستگاه دیگر تاب‌آوری داشته باشیم، و از منظر پدافند غیرعامل بتوانیم گاز مورد نیاز صنایع را تامین کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.