کد خبر : 3640
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 فروردین 1402 - 18:45

در دیدار سفیر واتیکان:

جلوگیری از خونریزی و برقراری عدالت در جهان از وظایف رهبران معنوی و ادیان الهی

جلوگیری از خونریزی و برقراری عدالت در جهان از وظایف رهبران معنوی و ادیان الهی
مدیر حوزه‌های علمیه توجه به عدالت در جهان کنونی را امری فراموش شده دانست و خواستار توجه رهبران معنوی ادیان الهی به این موضوع شد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار سفیر واتیکان در ایران ضمن ابراز امیدواری از برگزاری چنین دیدار‌هایی برای پیشبرد تقویت روابط اسلام و مسیحیت و قرابت شیعه و اهل بیت علیهم السلام گفت: قم پایگاه مهم و از قطب‌های علمی و تبیین معارف الهی در جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه باید در برنامه ریزی‌های کلان به مشترکات ادیان الهی توجه شود تا تعامل و گفتگو‌ها سازنده و مثبت باشد افزود:حوزه علمیه قم به علوم انسانی و اجتماعی اهتمام ورزیده که وجود بیش از ۲۰۰ رشته در حوزه‌های علوم اسلامی متناسب با نیاز‌های امروز و رویکرد مقایسه‌ای و تطبیقی با دستاورد‌های دنیای جدید و ادیان گواه آن است.

عضو شورای عالی حوزه تقویت بنیان‌های فکری و رویکرد بشر به آسمان و بشریت را امری مهم دانست و گفت: متاسفانه امروزه بنیان‌های معرفتی، دینی و الهی سست شده است، لذا ما به عنوان فعالین در عرصه دین وظیفه داریم توجه بشر به عالم قدس و الهی را تقویت کنیم و با گسترش اخلاق، عاطفه و مهربانی در میان بشریت شاهد صلح و دوستی میان ملت‌ها و دولت‌ها در سطح کلان باشیم.

وی توجه به عدالت در جهان کنونی را امری فراموش شده برشمرد و خاطرنشان کرد: باید در کنار نگاه اخلاقی و برقراری صلح به مسئله مهم عدالت که در دنیای کنونی توسط برخی کشور‌ها مفغول مانده توجه شود که جنگ و خونریزی، تحریم‌های اقتصادی و فقر و عقب ماندگی از نمونه‌های عینی آن در جهان امروز است و باید رهبران معنوی ادیان الهی به آن توجه داشته باشند.

آیت الله اعرافی توجه به زن و خانواده را در دنیای معاصر امری مهم خواند و افزود: از مسایل مهم در عصر حاضر که نیازمند توجه جدی است نگاه به جایگاه خانواده و زن در جامعه می‌باشد که از ارزش‌های جامعه هستند، اما متأسفانه امروزه شاهد گسست‌های اخلاقی و دینی در این عرصه هستیم لذا همکاری و کار ادیان الهی در این زمینه نگاه ویژه‌ای را در دنیای معاصر می‌طلبد.

وی با اشاره به توجه پاپ به اسلام و مسیحیت و حمایت از ملت‌های مسلمان جهان گفت: سفر پاپ به نجف و ملاقات با آیت الله العظمی سیستانی گامی مهم در این مسیر است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به گام‌های موثر ایران اسلامی در تقویت کشور‌های منطقه ابراز امیدواری کرد؛ دولت‌ها با پی بردن به واقعیت‌های منطقه شاهد صلح در دنیا باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.